spot_img
AcasăAncheteViceprimărița Rela Filip, dovedită că a mințit în legătură cu un document...

Viceprimărița Rela Filip, dovedită că a mințit în legătură cu un document pentru Gloria Residence. ”Nu am știut! A fost o greșeală să nu verific!”

Aurelia Filip, unul dintre cei doi viceprimari ai Craiovei, este acuzată că a mințit în legătură cu semnarea unui document pentru un proiect imobiliar al firmei Complex Gloria Residence SRL, fostă Emanuel Project Construct SRL, deținută de craioveanul Emanuel Bănică. Este vorba despre două blocuri pe care societatea sa le are în portofoliu pe Calea Severinului, în Cartierul Craiovița Nouă. Viceprimărița a negat că ar fi semnat un document emis de Primăria Craiova pentru firma lui Bănică, însă actul cu semnătura domniei sale a fost făcut public în urmă cu trei zile. Acum, Rela Filip spune că nu știa că l-a semnat, pentru că doar ce se instalase ca viceprimar și i s-au dat sute de documente pentru a le certifica. În orice caz, spune că a fost o greșeală să spună că nu a semnat înainte să verifice documentele, greșeală pe care și-o asumă. 

Rela Filip a ajuns în atenția publicului în iunie 2022, după ce o pagină de Facebook, denumită Gazeta Sudului (în spatele căreia nu se știe cine se află, dar toată lumea are câte o bănuială) a relatat că aceasta ar fi primit cadou două apartamente în Complexul Gloria Residence, de pe Calea Severinului, pentru că i-ar fi semnat investitorului Anexa 152, în urma recepției, ”deși dezvoltatorul nu ar fi respectat documentația de urbanism”. Ca să înțelegeți de ce este importantă și ce reprezintă Anexa 152, ei bine aceasta certifică faptul că proiectul este realizat conform autorizației de construire și se emite după realizarea recepției lucrărilor, fiind necesară la înscrierea construcțiilor în cartea funciară.

Revenind, după ce Pagina Gazeta Sudului a făcut dezvăluirea, am contactat-o pe Aurelia Filip pentru un punct de vedere.

Postarea referitoare la faptul că Rela Filip ar fi semnat Anexa 152 pentru Gloria Residence. Sursa: captură Gazeta Sudului Craiova/Facebook

Aceasta a negat din start informațiile apărute și ne-a declarat că nu deține niciun apartament în ansamblul Gloria Residence și că nu a semnat acel document pentru firma respectivă.

”(…) 152-ul (Anexa 152 despre care Gazeta Sudului susține că a fost semnată la recepția blocului de către Aurelia Filip n.r.) nu l-am semnat eu. Acel bloc este făcut demult, nu am semnat eu nimic, nici nu aveam cum. Se pot cere pe Legea 544 actele respective, ne declara viceprimarul Craiovei, Aurelia Filip, pe 8 iunie 2022.

Pe 15 iulie 2022, Gazeta Sudului revine asupra subiectului și publică dovada că Aurelia Filip a semnat Anexa 152 pentru fosta Emanuel Project SRL, actualmente Complex Gloria Residence SRL. Mai exact, viceprimărița a semnat în locul primarului (pentru primar), având în subordine Direcția de Urbanism.

Postarea din 15 iulie care relevă faptul că Rela Filip a semnat Anexa 152 pentru actuala Gloria Residence

Cum lucrurile sunt clare în privința semnăturii, o simplă comparație cu un alt act semnat de Rela Filip fiind suficientă ca să se observe că este identică, am contactat-o din nou pe viceprimăriță ca să ne explice de ce a afirmat că nu a semnat documentul respectiv, când, de fapt, a făcut-o.

 

Rela Filip susține că nu știe când a semnat

Viceprimarul Craiovei spune că a declarat că nu a semnat nimic pentru că nu știa că a semnat. Ulterior, mai susține aceasta, a cerut documentele ca să verifice. Semna ce i se dădea, fiindcă nu știa și nici nu era obligată să cunoască prevederile Legii nr. 50/1991 republicată privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, afirmă Rela Filip. De altfel, mai susține viceprimarul, acesta este și motivul pentru care fostul arhitect al orașului, Gabriela Miereanu și șefa Serviciului Urbanism, Mihaela Ene, au fost date afară: ar fi dat la semnat și acte care nu erau conforme cu autorizațiile de construire, susținând că sunt obligate să le semneze. Nu ar fi fost cazul în speța Gloria Residence, fiindcă acolo a fost totul conform autorizației.

”După aceea am căutat și eu documentele. Eu știam că omul (Emanuel Bănică n.r.) vindea apartamente, până să devin eu viceprimar, și de aia am spus că nu am semnat. Dar el făcea precontracte, nu le vindea. Eu nu știu când am semnat. Adică, la preluarea mandatului semnam că-mi veneau mapele la semnat. După nu știu cât timp am luat eu la puricat toate ăstea (anexele 152 n.r.). Eu l-am întrebat pe el (pe Emanuel Bănică n.r.) dacă i-am semnat 152 și a zis că nu, că el vindea atunci. Eu nu am ținut cont ce semnez și acum semnez mii de acte, numai că, văzând de când sunt viceprimar că sunt multe (locuințe n.r.) în neregulă, mă duc la ce consider eu că e de verificat. Dar, în general, la toate locuințele colective, mă duc pe teren. Dar asta am făcut după vreo 6-8 luni de la preluarea mandatului, când tot le rugam pe cele de la Urbanism, pe care le-am dat afară (este vorba despre șefa Serviciului Urbanism și Nomenclatură Urbană, Mihaela Ene, și superiorul acesteia, arhitectul-șef Gabriela Miereanu, care conducea Direcția de Urbanism și Amenajarea Teritoriului, direcție aflată în subordinea viceprimarului Aurelia Filip, conform Organigramei Primăriei Municipiului Craiova. În cadrul acesteia se regăsesc și Serviciul Autorizații în Construcții, Obținere Avize, Taxe și Biroul Cadastru.), să nu ne mai dea ce nu e în regulă sau să nu mai aprobe ceva, iar ele ne spuneau că le obligă legea. Până am început eu să citesc Legea 50, ceea ce nu e în atribuțiile unui viceprimar, când ai patru tehnocrați sub tine. Ne spuneau și mie și doamnei primar, și am semnat în baza asta – că suntem obligați -, până am început să învăț Legea 50. Repet, nu că ar fi știut-o vreun ales local, pentru că nu e treaba noastră. După ce am învățat legea, am hotărât să mă duc eu pe teren și când am văzut situații – că de aici este marea supărare a unora – cu bloc care avea 11 apartamente și nu avea decât 8 locuri de parcare, dar în procesul verbal de recepție apărea un loc pe fiecare unitate locativă. Acolo (în cazul Gloria Residence n.r.) zice pagina aia (pagina de Facebook Gazeta Sudului n.r.) că am făcut eu recepția, or eu nu sunt membru în Comisia de recepție, recepția se face cu dirigintele de șantier, cu Inspectoratul în Construcții. Dacă tu ai procesul verbal de recepție că este totul conform autorizației de construire eu trebuie să o semnez clar (Anexa 152 n.r.). E completată de Direcția de Urbanism în baza procesului verbal de recepție, unde scriu reprezentanții primăriei din Comisia de recepție că este întocmai Autorizației de construcție. Or, în autorizație, conform Legii 50 la acea dată și, mai nou, conform Regulamentului de parcări, ei trebuia să aibă un loc de parcare pentru unitatea locativă. Pe Anexa 152 dacă scrie că o unitate locativă trebuie să aibă minimum un loc de parcare, dacă scrie 36 de unități locative, trebuie să aibă 36 locuri de parcare. Eu – că de aia este toată chestia asta împotriva mea – de 8-9 luni nu am mai semnat Anexa 152, ceea ce înseamnă că ei (constructorii n.r.) nu și-au perfectat actele cu plătitorii de avans, pentru că cu Anexa 152 merg la OCPI, la cadastru. Nu am semnat acolo unde era o diferență crasă în ceea ce scria în autorizația de construire. Unde scria că sunt 9 locuri de parcare și erau 8, am zis că e un T0, nu pot să-l încurc, că nu era nesimțire. Dar a fost un caz cu 36 de locuri în autorizația de construire și cu 15 locuri de parcare în realitate. După 8 luni i-am semnat și acelui investitor, că l-am pus să-și cumpere etajate, să intre în legalitate. Nu e intenția mea să blochez investițiile dezvoltatorilor, dar i-am pus să facă ce trebuie. Le cer chiar și factura cu care au cumpărat locurile, că începuseră să le închirieze cât să le aibă când trec eu să verific. Eu am fost sigură că nu am semnat (referindu-se la Anexa 152 pentru Gloria Residence n.r.). Am un teanc de hârtii la birou, nici nu știu cine e constructorul, mă uit doar jos, să văd câte unități locative sunt și câte locuri. Dacă la o casă unifamilială le număr și semnez din start, că e ușor de verificat, unde văd locuințe colective mă duc să văd mai întâi pe teren. Mai nou mă uit și de zona verde. Ei au obligatoriu prin lege să facă 20% zonă verde. În vechile autorizații, cu procesele verbale de recepție semnat de cei care au plecat (fostul arhitect șef Miereanu și Mihaela Ene n.r.), ei nu au zonă verde și eu îi țin până măcar pun și ei măcar niște tuia, niște copaci, de aceea eu nici nu citesc cine este constructorul, pentru că nu mă interesează spețele. De aceea nu-mi aduceam aminte atunci când am semnat. Oricum le semnam pe toate, pentru că sunt patru semnături sub mine”, a declarat pentru stiricraiova.ro viceprimarul Aurelia Filip.

De ce a semnat Anexa 152

Potrivit acesteia, toată Direcția Urbanism, este în subordinea sa, inclusiv sarcina de a semna Anexa 152, mai puțin autorizațiile de construire și certificatele de urbanism: ”Numai când am atribuțiile de primar le semnez și pe acelea. La vremea respectivă, doar când lipsea doamna primar și doamna viceprimar Dana Barbu, care era înlocuitorul de drept al primarului, semnam eu tot. După ce a plecat Daniela Barbu, și doamna primar era plecată, eu am semnat tot. Acum eu sunt înlocuitorul de drept al primarului”, explică Filip.

Întrebată ce fel de probleme a avut Gloria Residence și nu ar fi trebuit semnată Anexa 152, viceprimarul afirmă că a cerut toate anexele 152 pentrul Complexul Gloria Residence de pe Calea Severinului și ”sunt total în ordine”. De ce sunt două? Pentru că una a fost emisă pentru un showroom de materiale de construcții, independent de cele două blocuri, și cealaltă pentru unitățile locative din cele două imobile. Prima Anexă a fost semnată pe 11 iunie 2019, când primar era Mihail Genoiu. Cea de-a doua, cea care face subiectul articolului, a fost semnată pe 20 noiembrie 2020, adică la două zile după ce Aurelia Filip a fost aleasă viceprimar.

Gloria Residence nu a avut niciun fel de problemă niciodată. Singura problemă a acestui om (Emanuel Bănică n.r.) e că mă cunoaște pe mine”, declară Rela Filip.

Trebuie menționat că în spațiul public s-a vehiculat și că aceasta a lucrat în cadrul firmei sale după plecarea sa din cadrul RAADPFL Craiova. Lucrul pe care îl neagă.

Eu nu am lucrat niciodată la el, în sensul că nu am fost salarizată, nu am fost niciodată angajată acolo, nici nu am semnat ceva și nici nu l-am reprezentat pe Emanuel Bănică vreodată înainte să ajung viceprimar. De cunoscut ne cunoaștem de mulți ani, pentru că era prieten vechi cu fiul meu”, a mai spus Filip pentru stiricraiova.ro.

Am întrebat-o și dacă este adevărat că deține apartamente în Spania, de la Emanuel Bănică, tot o informați care circulă prin oraș.

Nu am niciun apartament în Spania și nici aici, în România, de la Emanuel Bănică. A existat o intenție, care nu s-a concretizat niciodată, ca fiul meu să-și cumpere un apartament acolo, la un moment dat. Nu s-a întâmplat așa ceva pentru că nu a mai fost cazul. Oricum, nu făcuse absolut niciun demers în sensul ăsta”, ne-a răspuns viceprimarul Rela Filip.

Rela Filip, ridică mâna pentru a vota, în timpul unei ședinte CL Craiova, din 2021. Foto: Remus BADEA. arhivă știricraiova.ro

În finalul discuției, am întrebat-o din nou pe Rela Filip de ce s-a grăbit să declare că nu a semnat celebra Anexă 152 înainte de a o verifica, în condițiile în care are experiență în administrație, dar și experiență politică, și știe ce repercursiuni are o asemenea gafă asupra credibilității sale: ”A fost o greșeală impardonabilă din partea mea. Așa este, trebuia să cer actele și să verific înainte. Am fost sigură că nu am semnat-o și îmi asum că am greșit. În orice caz, nu o să-mi dau nicio demisie, nu este cazul, pentru că, repet, nu a fost și nu este nimic ilegal acolo”, a conchis Rela Filip.

Ocazie cu care am întrebat-o și dacă cele două imagini publicate tot de Gazeta Sudului ca fiind din cadrul unor discuții private purtate de ea pe WhatsApp cu o persoană a cărei identitate nu se cunoaște. Rela Filips spune că acea așa-zisă conversație este un ”fake”. Ca argument susține că ea nu a avut niciodată telefon mobil de la Huawei, așa cum s-ar putea observa că ar fi cel de pe care s-au făcut fotografiile publicate de Gazeta Sudului. Argumentul său este, însă, invalid. Dacă fotografiile sunt reale, se observă că fotografia cu respectiva conversație a fost făcută de pe telefonul celeilalte persoane. Nu de alta, dar e greu de crezut că Rela Filip s-ar avea salvată în propriul telefon mobil drept ”Rela Filip Radpfl”, cu care ar conversa din când în când.

Am făcut proba și la fel ne apare și nouă când dăm click pe contactul Rela Filip din telefonul nostru. Data de 24 aprilie 2013 este cea de la care Rela Filip folosește WhatsApp pe numărul respectiv. Singura diferență este că în conversația respectivă lipsesc fișiere media, link-uri sau documente. Ori nu au existat ori au fost șterse anterior.

 

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments