Câți plătitori de bilete a avut Festivalul Intencity de la Craiova în 2024? Ei bine, nu atât de mulți pe cât au fost anunțați și, evident, s-ar fi dorit.
Știri Craiova a intrat, pe surse, în posesia cifrelor legate de numărul biletelor și abonamentelor vândute, dar și a celor transmise cu titlu gratuit (cu preț 0 lei). Cel puțin, cele aparent oficial înregistrate în raportul de vânzare online și offline (pe Ticket.ro și la casa de bilete a Operei Române Craiova de la Sala polivalentă).
Sursele noastre susțin că pe lângă acestea, alte câteva mii ”fantomă” ar fi fost distribuite gratuit pe liste neoficiale.
“Au fost vândute 23.500 de abonamente. Am lăsat, în schimb, la vânzare bilete pentru o zi, iar acestea sunt disponibile într-un număr destul de controlabil”, declara Antoniu Zamfir, organizatorul Festivalului IntenCity, citat de observatornews.ro, pe 29 iunie 2024.
Să vedem, însă care este adevărul.
Conform datelor obținute de redacția Știri Craiova, numărul total al biletelor vândute și înregistrate OFICIAL la cea de-a treia ediție Intencity a fost de 17.198. Dintre acestea, 4.063 au fost bilete de o zi, iar restul de 13.135 au fost abonamente pentru toate cele trei zile.
Distribuția celor 4.063 bilete de o zi a fost următoarea: 1345 pentru 28 iunie, 1215 pentru 29 iunie și 1503 pentru 30 iunie.
Mii de invitații gratuite
Din numărul total de 17.198 de bilete, nu mai puțin de 4797 au fost de tip Invitație (acces VIP și abonamente de 3 zile – parteneri, sponsori, concursuri), cu preț de 0 lei.
Numărul total al biletelor plătite a fost de 12.401
37 bilete au fost achiziționate cu 68 de lei;
4022 cu 80 de lei;
3 cu 100 de lei;
5893 cu 150 de lei;
1 cu 170 lei;
1494 cu 175 lei;
550 cu 200 lei;
207 (VIP) cu 500 lei;
84 (VIP) cu 600 lei;
40 (VIP) cu 625 lei;
70 (VIP) cu 700 lei.
Încasările totale pentru biletele vândute au fost în sumă de 1.808.046 lei, adică circa 362.000 de euro.
Subvenția alocată de municipalitate pentru organizarea acestei ediții a fost mai mică față de anii anteriori, respectiv 8 milioane de lei. Mai multe detalii despre asta, AICI.