
Noul terminal al Aeroportului Internațional Craiova / Sursa foto: captură video Facebook
Extinderea Aeroportului Internațional din Craiova va fi finalizată cu 50 milioane de euro, bani de la bugetul statului, după ce regia care operează aeroportul nu a fost în stare să ia toți banii europeni destinați proiectului. Deși suma pierdută de autoritățile județene este una uriașă, de aproximativ 20 milioane de euro, iar lucrările sunt deja mult întârziate, constructorul, administrația doljeană și PSD Dolj și-au făcut intens reclamă cu noul terminal, scrie Craiovajust.ro.
Conform sursei menționate, anunțat cu surle și trâmbițe în 2021 drept cea mai ambițioasă investiție a autorităților județene, proiectul de extindere și modernizare a Aeroportului Craiova a atârnat în ultimul an ca o piatră de moară de gâtul Regiei Autonome Aeroportul Internațional Craiova (AIC), instituție aflată în subordinea Consiliului Județean Dolj, care se ocupă de operarea infrastructurii aeroportuare.
Pentru că nu a reușit să finalizeze lucrările până în decembrie 2023, aeroportul a pierdut o parte din finanțarea europeană care îi fusese pusă la dispoziție și a fost nevoită să acopere cheltuielile din propriul buget.
Craiovajust mai arată că deși noul terminal trebuia să fie gata în august 2024 lucrarea nu este finalizată nici în prezent: <<Cu toate acestea, periodic, pe rețelele de socializare atât firma Construcții Erbașu, reprezentanții AIC cât și cei ai Consiliului Județean Dolj reamintesc publicului cât de intens se lucrează pe șantier, postările fiind preluate de multe ori în presa locală și chiar centrală.
În mod curios, deși conștientă de toate „tinichelele” proiectului, organizația județeană a PSD a ales chiar să își facă reclamă cu el în noiembrie 2024, în campania electorală pentru alegerile parlamentare>>.
Chestionat de Craiovajust asupra situației acestui proiect și pierderii uriașe de bani europeni, directorul AIC, Sorin Manda, a dat vina pe… Guvern. „Acest proiect a fost nedorit și o spun cu toată tăria. A durat doi ani să fie aprobat, documentația a fost întoarsă de 17 ori de autoritatea de management din minister. Cum s-a schimbat guvernul, a fost acceptat. Și vorbim de exact același proiect care fusese depus înainte de 17 ori”, a declarat directorul Sorin Manda pentru CraiovaJust. Totuși, a arătat Manda, s-ar vedea și o luminiță la capătul tunelului. „Este posibil ca statul să preia finanțarea. Noi ne dorim acest lucru foarte mult”, preciza directorul Manda pentru CraiovaJust în data de 17 martie, când a fost chestionat asupra problemei.
Citește articolul integral în Craiovajust.ro