
Parcarea subterană, zona supraterană / Sursa foto: Cuvântul Libertății
Parcarea subterană de la Teatru va fi concesionată. Majoritatea din Consiliul Local Craiova a votat pentru proiectul propus de municipalitate privind administrarea și operarea parcării existente pe o perioadă de 49 ani de către un privat.
Consilierii locali PNL și USR s-au opus, iar cei de la AUR s-au abținut. Toți au susținut că nu sunt de acord ca administrația locală să renunțe la parcare motivând că se va resfrânge asupra cetățenilor care o folosesc.
”Cred că greșim enorm cu acest proiect”, a intervenit Eduard Cîrceag (USR), care și-a exprimat părerea că redevența de 6% pe an pe care primăria urmează să o încaseze este foarte mică. Acesta a dat exemplu decizia administrației din Chicago de a concesiona parcările, care s-a dovedit una foarte proastă. Cîrceag a insistat și asupra duratei foarte mari, 49 de ani.
”Nici eu nu sunt de acord. Concesionarea acestei parcări va duce la costuri mult mai mari pentru cetățeni. știu că sunt pierderi de vreo 70.000 de euro pe an cu această parcare, dar nu se justifică concesionarea pe 49 de ani”, a opinat și Teodor Sas (PNL).
”Și noi vă solicităm să scoateți parcarea subterană din acest proiect”, a cerut și Dan Păun (AUR), care a adăugat că se aștepta ca la propunerea executivului să fie atașate și veniturile și cheltuielile anuale ale obiectivului.
”Parcarea subterană este pe pierdere de când s-a deschis”, le-a replicat Olguța Vasilescu. Edilul a lăsat de înțeles că nu are mari așteptări că va și fi cineva interesat de preluarea parcării, pentru că ”din păcate, nici ei nu vor putea face profit, poate abia după 50 de ani”.
Parcarea subterană de la TNC este singura din oraș. Are 2 niveluri și dispune de 619 locuri, din care 33 sunt pentru motociclete. Are și 2 locuri pentru încărcarea rapidă a vehiculelor electrice și alte 240 cu prize pentru încărcare normală.
Proiectul parcării a fost depus pe fonduri europene de administrația Aurică Solomon. Însă execuția lucrărilor a început la doi ani după ce Olguța Vasilescu a preluat primul mandat de primar, mai exact în 2014 și a costat aproximativ 22 de milioane de euro. Inaugurarea a avut loc doi ani mai târziu, respectiv pe 27 mai 2016.
Craiovenii au început să o folosească, însă tot în număr mic, abia după ce autoritatea locală a introdus parcarea cu plată în centrul orașului. În ultimii ani, mai ales odată cu organizarea Târgului de Crăciun, parcarea a început să fie utilizată la capacitate mare.