Piața Constantin Brâncuși, cu o suprafață de cca. 13.500 mp, cu parcări, alei, carosabil, trotuare și stații RAT, dar și spații verzi și o arteziană, care e văzută de autorități ca o Baba Cloanța.
Piața „Baba Cloanța”, din fața Gării Craiova, pe numele său oficial Piața ”Constantin Brâncuși”, e urâtă și periculoasă și sperie oamenii. Pe craioveni ca pe craioveni, dar sperie turiștii. Și dacă totuși nu-i sperie, riscă să se rătăcească, și-au spus, într-o zi, autoritățile locale.
Așa că municipalitatea i-a trimis vorbă Regiei Autonome de Transport (RAT) să alunge pocitania. Și RAT a urcat, pe-un cal alb, în SEAP, un studiu de fezabilitate (SF) și-mpreună au purces la drum, ca să scoată la lumină poarta de intrare a călătorilor în Cetatea Băniei.
”E un spațiu public învechit, neadecvat, ce nu corespunde modernului, a nevoilor populației și ale turiștilor”, este de părere administrația locală, care mai susține că e prea întunecată și riscantă, fiindcă n-are sistem de iluminat prea grozav, supraveghere video ioc, bașca noxele cresc ca Făt-Frumos, adăposturile pentru călători sunt învechite, iar informații și hărți cu trasee nu există nici măcar pe-un papirus. Și-n mare, chiar e-adevărat!
Misiunea RAT cu numele SF amenajare și modernizare Piața ”Constantin Brâncuși” a fost atribuită săptămâna trecută firmei RAY Consulting SRL din Craiova, pentru 95.000 de lei, fără TVA. Anterior, Primăria Craiova a emis și un certificat de urbanism în același scop.
Terenul Pieței ”Brâncuși”, în suprafață de peste 13.500 mp, este al Municipiului Craiova, dar a fost pus la dispoziția Asociației Metropolitane de Transport Public Craiova și concesionat către RAT SRL în septembrie 2024.

În urma strașnicei sale intervenții, RAT scrie în caietul de sarcini că după investiția pe care o va face în lupta cu Baba Cloanța va rezulta un spațiu public modern, funcțional și atractiv pentru cetățeni și turiști, iar în asta se va reflecta imaginea unui oraș care este o destinație turistică și culturală. Calitatea mediului urban va crește, iar transportul public se va îmbunătăți, la fel și siguranța călătorilor.
Nivelul de gaze cu efect de seră o să scadă prin instalarea a 4 stații electrice pentru autovehiculele electrice.
Nu în ultimul rând, prin atenția sporită acordată spatiilor verzi și fântânii arteziene existente, printr-o încadrare peisagistica adecvată și modificarea elementelor de mobilier urban, RAT își va duce la bun sfârșit misiunea! Ia, de-aici, Baba Cloanțo!