Târgul de Crăciun din Craiova, locul 3 în clasamentul european a
Consilierii locali din Craiova trebuie să voteze și anul acesta dacă sunt de acord ca municipiul să se înscrie în competiția „Best Christmas Markets in Europe for 2025-2026”, organizată de European Best Destinations (EBD).
Dacă da, atunci trebuie să fie de acord și cu plata taxei de participare, în cuantum de 29.690 euro.
Primăria arată că EBD i-a trimis o adresă prin care „se propune participarea municipiului Craiova în competiția internațională organizată de platforma European Best Destinations (EBD) în anul 2025: „Best Christmas Markets in Europe 2025 – 2026”.
În cadrul competițiilor propuse de organizația European Best Destinations, Craiova s-a clasat până acum pe locul al șaselea în anul 2021, pe locul al treilea în anul 2022 și pe locul al doilea în anii 2023 și 2024, între cele mai frumoase destinații europene ce organizează târguri de Crăciun.
Totodată, în anii 2023 și 2024, a fost clasat pe locul întâi între destinațiile europene ce organizează cele mai frumoase târguri de Paște.
„Prezența în aceste clasamente înseamnă mai mult decât locurile în sine obținute, Craiova surclasând orașe europene cu o îndelungată și marcantă tradiție turistică în acest domeniu.
Beneficiile acestor participări în competițiile europene și ale promovării municipiului Craiova la
nivel internațional s-au reflectat în creșterea vizibilității orașului în media internațională și națională, în creșterea numărului total de turiști ce au vizitat Craiova în ultimii ani – cu și fără cazare, dar și în creșterea încasărilor la bugetul local în mod direct și indirect – din taxa hotelieră, parcări și taxele pe domeniul public, prin efectul asupra economiei locale sau asupra instituțiilor de cultură.
Spre exemplu, veniturile obținute în 2024 din taxa hotelieră au fost de 1.279.915 lei, față de 308.375 lei, cât s-a încasat la nivelul anului 2021”, arată municipalitatea în raportul aferent proiectului de hotărâre întocmit de funcționarii primăriei.
Circa 30.000 euro pentru o promovare de 1,6 milioane euro
Tot aici se mai arată că taxa pentru participarea la competiție este de 29.690 euro și nu garantează nicio recunoaștere sau un loc
anume în clasamentul final, ci doar posibilitatea de participare și expunere a imaginii municipiului Craiova în această competiție.
„Prin această modalitate, European Best Destinations estimează că orașul Craiova va beneficia, per total, de o promovare la nivel național și internațional care ar costa, individual, peste 1.6 milioane euro”.
Ca și în ceilalți ani, banii pentru înscriere vor fi alocați din taxa hotelieră percepută în Craiova.
Deși a creat rumoare, nemulțumiri și bășcălie, înscrierea în competiție s-a dovedit, până la urmă, un succes. Craiova este copleșită de vizitatori în perioada desfășurării Târgului de Crăciun. Părerile craiovenilor sunt împărțite cu privire la ambiția edilului de a transforma orașul într-unul turistic. Unii consideră că n-ar fi cazul ca urbea să fie atât de împodobită în zona centrală pentru că unii craioveni nu au încă asfalt, canal sau gaze, străzile sunt pline de gropi, canalizarea orașului nu mai face față, iar groapa de gunoi miroase oribil, în timp ce alții cred că pariul primăriței a fost unul câștigător și asta s-ar vedea în economia locală.