Primarul Craiovei afirmă că administrația a ajuns la performanța de a reabilita o stradă pe zi

1225
Reclame

”Se lucrează pe toate străzile cu probleme, probabil ați văzut ritmul cu care se asfaltează în Craiova. Cred că niciodată nu s-a asfaltat în acest ritm, în sensul că am ajuns la performanța să avem cam o stradă sau o alee reabilitată, pe zi”, a afirmat Lia Olguța Vasilescu, primarul Craiovei. Declarația a fost făcută în cadrul ședinței Consiliului Local de luna trecută, la secțiunea Interpelări, când se vorbea de infrastructura rutieră.

Edilul Craiovei a explicat în plenul reunit al CL Craiova din 30 iunie a.c. că tot mai mulți craioveni solicită amplasarea de limitatoare pentru viteză. Explicația este, potrivit Olguței Vasilescu, faptul că imediat ce se introduce asfalt, șoferii circulă în trombă. Și se asfaltează în ritm alert, apreciază edilul.

În general, pe unde asfaltăm o stradă, deja când avem Comisia de Sistematizare a Circulației, vine solicitare din partea cetățenilor să se pună limitatoare. De ce? Pentru că, probabil, până atunci copiii puteau să se joace în mijlocul străzii și nu treceau multe mașini. Sau, dacă treceau, erau obligate să circule cu viteză redusă, pentru că nu exista asfalt. De când se introduce asfalt, pe orice stradă se circulă cu viteză și, din cauza aceasta, se solicită bumpere (limitatoare de viteză n.r.). Dar, nu suntem de acord să le punem în tot orașul. Practic, asta ar însemna ca pe fiecare să montăm și un limitator de viteză, ceea ce nu e cazul. Să știți că se discută în Comisia de Sistematizare, cu Poliția de circulație de fiecare dată, se analizează foarte exact unde sunt necesare”, a afirmat primarul Craiovei, după mai multe interpelări ale consilierilor liberali privitoare la infrastructura rutieră.

Limitator de viteză în dreptul Școlii Nr. 22

Potrivit edilului-șef Vasilescu, Comisia de Sistematizare a aprobat amplasarea de dispozitive pentru reducerea vitezei la Școala Nr. 22. ”Acolo avem și noi informații că noaptea sunt curse de mașini și s-a aprobat deja în Comisie”, i-a răspuns Olguța Vasilescu lui Daniel Borțoi. Acesta ceruse și ca pe străzile secundare să se ia aceeași măsură.

Cum va fi preluat traficul de pe DEx Craiova-Pitești

Primarul Craiovei a fost întrebat și când se vor finaliza lucrările de reabilitare începute pe Str. teilor și dacă există un plan de investiții privind preluarea traficului rutier din drumul expres Craiova-Pitești. ”Pentru că străzile Teilor și Toamnei cu siguranță nu pot prelua traficul de acolo”, a spus alesul local Teodor Sas..

Cum se va face accesul în oraș este o discuție pe care cred că deja o avem de 4 ani. Credeam că se știe. Se va mai face o bandă de circulație pentru intrarea în Craiova, pentru autoturisme, așa cum se va mai face o arteră pentru cei de la Ford, astfel încât să poată să scoată tirurile și accesul să nu fie îngreunat în zona aceasta de Bariera Vâlcii. Dar, acolo sunt mai multe proiecte de investiții care vor fi în derulare, pentru că se va lucra inclusiv la Pasajul Gârlești. Cumva, toată zona ar trebui să fie descongestionată”, i-a răspuns Vasilescu.

Termen de refacere de 5 zile pentru străzile sparte

Aleșii locali au avut întrebări și despre străzile sparte de deținătorii de utilități, despre care au spus că nu mai sunt aduse la starea inițială.

Noi le urmărim să nu fie mai mult de cinci zile, cât au autorizația de spargere, fără să pună asfalt. Dăm amenzi zilnic. Cred că au fost și firme care și-au pierdut dreptul de a mai lucra în Craiova, tocmai din cauza aceasta. Vă rog ca, atunci când mai observați astfel de situații, să le sesizați”, a îndemnat primarul.

 

ALEGEREA EDITORULUI