Opera Română Craiova (ORC), instituția pe care municipalitatea a însărcinat-o cu organizarea primei ediții a Festivalului ”IntenCity” a avut încasări mult mai mici din vânzarea biletelor față de cele estimase. Reprezentanții ORC susțin că toate biletele au fost vândute, însă prețul lor a fost redus pentru campaniile de promovare a festivalului, ceea ce a a dus la scăderea veniturilor. Primăria Craiova i-a alocat Operei Craiova circa 4,2 milioane de euro din bugetul local pentru organizarea evenimentului. Trei milioane de euro ar fi costat artiștii. Headlinerii au fost DJ Snake, Jason Derulo, Afrojack, Luis Fonsi, Clean Bandit, Paul van Dyk și Lost Frenquencies.
Pregătirile pentru Festivalul ”IntenCity”, eveniment care încearcă să își facă loc printre cele deja celebre, precum ”Untold” organizat la Cluj, au început cu doar câteva luni înainte de data programată pentru desfășurare, respectiv 26-28 august. Conform organizatorului, procedurile pentru încheierea contractelor de prestări servicii pentru derularea evenimentului au început abia în luna iunie. Acesta ar fi fost și unul dintre motivele pentru care s-a preferat reducerea lor, la 125 lei, pentru a fi vândute cât mai multe.
”Știind locatia unde se va desfășura festivalul, s-a putut aproxima numărul de bilete ce vor fi vândute, ținându-se cont și de recomandările ISU. Biroul Marketing — Organizare a estimat încasarea veniturilor din vânzare bilete/abonamente în valoare de 5.000.000 lei, luându-se în calcul un preț mediu de 200 lei. Prin campaniile de promovare a festivalului ce au fost efectuate, numărul de bilete a fost îndeplinit, dar media prețului/bilet a fost mai mică decât valoarea luată în calcul”, se arată într-o notă de fundamentare atașată unui proiect de hotărâre adoptat astăzi pentru rectificarea bugetului general consolidat al municipiului Craiova, pe anul 2022.
Astfel, Opera Română Craiova a solicitat Primăriei Craiova, prin adresa nr. 2561/2022, rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli, prin diminuarea veniturilor proprii și, implicit, a cheltuielilor cu circa 500.000 de euro. Mai exact, cu suma de 2.663.000 lei.
”Din păcate constatăm lipsa de experiență a Operei Române Craiova și necesitatea organizării lui (a Festivalului IntenCity n.r.) de către un operator privat. Ei au estimat venituri de 5 milioane de lei și s-au realizat doar jumate din ele. E o sumă foarte mică raportat la cât s-a cheltuit. De aceea, noi nu putem să girăm acest buget și vom vota împotrivă”, a afirmat consilierul local USR Cezar Drăgoescu.
Deși a trecut o lună de la eveniment, Opera Română Craiova nu a organizat nicio conferință de presă pentru a oferi date financiare oficiale ca urmare a consumării lui. Mai mult, până acum managerul Antoniu Zamfir a și refuzat să răspundă la întrebările presei și ale cetățenilor care au vrut să știe care au fost cheltuielile, dar și încasările pe care le-a avut ORC de pe urma Festivalului IntenCity.
La o zi după, primarul Craiovei a ținut să anunțe că în oraș ar fi intrat 5 milioane de euro.
„Prima și cea mai importantă este aceea că orașul a ieșit pe plus după acest festival. Dacă e să facem un calcul simplu după gradul de ocupare de sută la sută a camerelor de hotel (…) cazările au fost la peste 1,5 milioane de euro. (…) Apoi, cu o medie de 50 de euro cheltuiți pe zi pentru mâncare, a turiștilor cazați (…) avem încă cel puțin un milion de euro. La aceștia se adaugă încasările din bilete, sponsorizări și vendori, pe care le estimez la 1 milion de euro. (…) Eu estimez un minimum de 5 milioane de euro care au intrat în oraș, deci suntem pe plus”, a scris Olguța Vasilescu pe Facebook.
Redacția Stiricraiova.ro a transmis, în urmă cu două săptămâni, o solicitare către organizatorul Festivalului IntenCity, Opera Română Craiova, în baza Legii 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, pentru a obține date financiare despre evenimentul. Instituția a transmis că cererea este în lucru, urmând ca răspunsul să fie gata în timpul prevăzut de lege, de maximum 30 de zile.