De Horațiu Buzatu
Vă aduceți aminte filmulețele ălea în care un pod peste o cale ferată se montează contracronometru, în 24 de ore, de lucrătorii de la Deutsche Bahn? Dar cu autostrada din Japonia degradată la un cutremur și reparată în trei zile?
Daa, se poate. Doar că acele întâmplări pe care ni le tot dăm ca exemplu unii altora se întâmplă în alte țări sau pe alte continente. Ținuturi îndepărate nu doar geografic, ci și ca putere de muncă sau capacitate de organizare.
În Craiova este sfârșit de săptămână, iar lucrările pe șantierul care va moderniza liniile de tramvai ale orașului, deși abia s-au pornit, se bucură de două zile de odihnă.
Păi, cum altfel? Primăria a acordat un termen de execuție de 7 (ați citit bine, șapte!) luni de zile. Teoretic, lucrările ar trebui să se termine înainte de Crăciunul 2022, dar după cum merg lucrurile ar trebui să sperăm că măcar de Paștele 2023 vom putea să utilizăm noua cale de rulare.
Nu vă mirați! Mai bine aduceți-vă aminte că precedentele lucrări de modernizare a căii de rulare ar fi trebuit să dureze doi ani, din 2013 până în 2015, dar au durat trei, până în 2016. Cică din cauza birocrației…
P.S. Toată lucrarea va costa cca. 5 milioane de euro. Asta înseamnă că la 1.400 de metri de cale de rulare modernizată avem un cost de 3,6 milioane de euro pe kilometru.