spot_img
AcasăNoutățiAu început lucrările la Centura de Sud a Craiovei

Au început lucrările la Centura de Sud a Craiovei

Compania care a câștigat contractul de execuție a noii variante ocolitoare a Craiovei a demarat, astăzi, lucrările. Informația stiricraiova.ro a fost confirmată de directorul DRDP Craiova, Cosmin Călin. Centura de Sud va avea aproape 10 km și va uni DN6 cu DN55 și DN56. Firma care construiește strada, Rizzani, este din Italia, iar valoarea contractului, semnat în ianuarie 2022, este de circa 133 milioane de lei, fără TVA. Termenul de execuție este de 15 luni.

Excavator care va fi folosit la construcția Centurii de Sud

Centura de ocolire Craiova Varianta Sud va fi amplasată în zona de Sud a Municipiului Craiova. Va face legătura între DN 56 (Craiova-Calafat) – DN 55 (Craiova-Bechet) și DN 6 (Craiova-Caracal).

În prezent, traficul auto din zona Calafat, Bechet și Drobeta Turnu Severin înspre Caracal- Alexandria- București se desfășoară prin Craiova. Așadar, aglomerația e la ordinea zilei.

Ruta Centurii de Sud Craiova/Sursa CNAIR

Centura va avea o lungime de aproape 9.889 km și câte o bandă pe sens. Proiectul prevede, printre altele, și 2 parcări, 2 pasaje peste calea ferată, un pod peste canalul colector, 2 intersecții giratorii la nivel cu DN 55 și DN 56 și o bretea de acces pentru legătură cu DN 6, în sensul giratoriu existent.

Lucrările încep undeva în zona Podului Braniște

Primul proiect pentru Centura de Sud a fost lansat în 2011. Conform economedia.ro, Memoriul tehnic are la bază un recensământ rutier din 2005. Acesta estima un trafic de aproximativ 15.000 de autovehicule pe zi, în 2020, respectiv aproape 19.000 în 2025. ”Valorile respective calificau clasificarea drumului la categoria pentru autostradă. De aceea este surprinzătoare decizia CNAIR care a continuat proiectul în varianta cu o singură bandă pe sens. Pentru a avea o centură inelară, municipiului Craiova îi lipseşte tronsonul de Vest, paralel cu Jiul care va asigura legătura între DN 56 Craiova – Calafat şi DN 6 ieşirea spre Târgu Jiu sau Timişoara. Astfel, de la Pitești la Craiova se va merge la profil de drum rapid pe 4 benzi, se intră pe Centura Craiova cu o singură bandă pe sens și se continuă spre Lugoj și Târgu Jiu pe drumuri rapide, de asemenea cu profil de Drum Expres sau Autostradă”, conform economedica.ro.

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments