(UPDATE) RAT Craiova a simulat, pe ”mutește”, o primă cursă în Zona Metropolitană, la Pielești

1141
Reclame

O ”simulare” a transportului public a avut loc, ieri, în localitatea Pielești, în cadrul proiectului ”Asociaţia Metropolitană de Transport Public Craiova”. Anunțul a fost făcut pe pagina edilului din comună. În afară de mulțumirile adresate primarului Craiovei, Olguța Vasilescu, și de două fotografii publicate de Ion Irimescu, alte detalii nu au fost făcute. Nu că ar fi fost treaba lui să o facă. Instituțiile implicate nu au considerat important să le spună și cetățenilor ce a însemnat această ”simulare”. Mai ales că proiectul de transport va fi implementat în opt comune: Breasta, Bucovăț, Cârcea, Ghercești, Ișalnița, Malu Mare, Pielești și Șimnicu de Sus, care au statut de membru în ADI Transport Craiova.

Contactat de stiricraiova.ro, primarul din Pielești a explicat că în urma simulării au fost stabiliți timpii de parcurgere a traseului (detalii la finalul articolului).

Potrivit conducerii RAT Craiova in fiecare dintre comunele membre ADI Transport vor avea loc simulări în vederea stabilirii duratei traseului.

Una dintre cele două fotografii publicate de primarul comunei Pielești pe Facebook

Prin înfiinţarea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară de Transport, se va îmbunătăţi eficienţa de planificare a transportului public, se va crea o reţea integrată, eficientă din punct de vedere al costurilor, şi se va îmbunătăţi accesibilitatea cetăţenilor la serviciile de transport public”, explica Executivul craiovean în documentele care însoțeau proiectul de hotărâre pentru înființarea Asociației, aprobat în ședința din ianuarie 2022. Inițial, din ADI au făcut parte șase comune. Ulterior, în ședința din februarie, Consiliul Local Craiova a aprobat completarea listei cu localitățile Şimnicu de Sus și Gherceşti. Pe de altă parte, localitatea Mischii a fost refuzată, pe motiv că nu face parte din primul inel de circulație al Craiovei.

Primarul Craiovei explica la vremea respectivă că ”până la finalul anului va fi imposibil să asigurăm transportul în comun pentru vreuna dintre aceste localități”. ”Nu numai că nu ne-au venit autobuzele noi, dar vom intra în reabilitare și cu liniile de tramvai din zona Ford și spre Ișalnița. Cu alte cuvinte și acolo va trebui să suplimentăm transportul în comun, pentru cei care domiciliează în Craiova Deocamdată nu avem cum să prindem Mischii sau alte localități care nu sunt în primul inel. A fost foarte complicat să luăm decizia să primim și Șimnicul și Ghercești, unde e destul de dificil de asigurat transportul. Aici nu vorbim de un autobuz care vine dimineață și mai trece o dată seara, aici vorbim de un transport care trebuie asigurat din 30 în 30 de minute. În al treilea rând, cred că primarii au înțeles că va fi o responsabilitate și din partea lor, pentru că nu doar primesc un serviciu de la Municipiul Craiova și în rest n-au nicio obligație. Au obligație inclusiv de plată a tarifelor pentru RAT Craiova”, declara Olguța Vasilescu în luna februarie a acestui an.

Astăzi (ieri, 15 iunie 2022 n.r.) a avut loc prima simulare a acestui proiect la Pielești. Mulțumesc pentru sprijin d-nei Primar al Municipiului Craiova. Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară ”Zona Metropolitană Craiova”, propune asocierea Municipiului Craiova cu Comuna Pielești, în vederea înființării Asociației Metropolitană de Transport Public Craiova. Extinderea transportului public în zona metropolitană va contribui la creșterea calității vieții cetățenilor, în contextul creșterii mobilității prietenoase cu mediul în interiorul zonei metropolitane, iar acest fenomen va genera efecte pozitive asupra dezvoltării economice locale și regionale”, a scris primarul comunei Pielești, Ion Irimescu, pe pagina sa de Facebook.

UPDATE: Potrivit primarului localității Pielești, Ion Irinel Irimescu, a fost vorba despre o simulare a traseului, pentru a se stabili timpii necesari pentru parcurgerea lui.

”Autobuzul a plecat de la S200, pe traseul lui 9, până la Metro. De la Metro până la Pielești am identificat anterior, în urmă cu câteva luni, stațiile de autobuz, cât facem de la Piața Mare până la ultima stație din Pielești, în satul Câmpeni, pentru a se stabili timpii în care traseul este parcurs. Au participat un reprezentant de la ADI Transport, un reprezentant de la RAT Craiova și șoferii. A reieșit că durata de parcurgere de la stația de plecare din Craiova, până la capăt, în Pielești, este de o oră. Deci, dacă pleacă la 11 din oraș, la 12 este în ultima stație din Pielești”, a explicat, pentru stiricraiova.ro, primarul Ion Irimescu.

Conform acestuia, în prezent transportul public de călători între comună și oraș este asigurat prin Consiliul Județean Dolj. Licitația cu operatorul a expirat anul trecut, în decembrie, dar s-a prelungit cu un an.

ALEGEREA EDITORULUI