Craiova este pe podiumul celor mai frumoase târguri de Crăciun organizate în Europa, conform rezultatelor publicate, în această după-amiază, de site-ul specializat europeanbestdestination.com. Primul loc a fost adjudecat de Budapesta, iar cel de-al doilea de orașul Gdańsk din Polonia. După Craiova, care a obținut locul trei în preferințele celor care au votat, pe locul 4, s-a clasat Viena. ”Măcar suntem răzbunați, noi, românii, că suntem înaintea Austriei, astăzi. Realmente este o surpriză, și faptul că suntem înaintea Vienei cred că, astăzi, pentru români, este o bucurie foarte mare”, a declarat primarul Craiovei, Lia Olguța Vasilescu, imediat după aflarea rezultatului, la ora 17.00.
Locul 5 a fost obținut de Montbeliard, Franța; 6 – Essen, Germania; 7 – Valkenburg, Olanda; 8 – Madeira, Portugalia; 9 – Govone & Asti, din Italia, iar pe locul 10 – Madrid, Spania.
”Anul trecut ne-am plasat pe locul 6 la Cel mai frumos târg de Crăciun, anul acesta locul 3 chiar este o surpriză foarte plăcută. Vreau să le mulțumesc tuturor celor care au votat Craiova pentru a deveni una dintre cele mai frumoase destinații de Crăciun. Iată că suntem pe podium anul acesta. Asta înseamnă că trebuie să ne pregătim de următorul târg, trebuie să fim foarte sus și anul viitor, și, bineînțeles, de Târgul de Paște, unde am reușit un loc foarte bun anul acesta și iarăși vrem să fim o destinație turistică și de Paște, nu doar de Crăciun. Sunt foarte mulți turiști care au venit zilele acestea la Craiova, sunt convinsă că după ce vor vedea noul clasament vor veni și mai mulți zilele următoare. Tuturor celor care ne-au votat vreau să le mulțumesc. Vreau să le mulțumesc și Deliei Ciucă (director executiv Direcţia Servicii Publice din cadrul Primăriei Craiova n.r.), pentru că și ea a fost sufletul acestui Târg, Marinei (Andronache, șef serviciu Imagine n.r.), care s-a ocupat de căsuțe, lui Gabi Rizea, care alături de sculptorii săi a reușit să ne facă cele mai frumoase căsuțe de Crăciun din Europa. Sunt convinsă că nu are nimeni căsuțe atât de frumoase de Crăciun. Și, bineînțeles, tututror celorlalți care s-au implicat. Și, nu în ultimul rând, mass-media, care s-a implicat și ne-a ajutat foarte mult în mediatizare și asta s-a văzut din numărul de turiști care, iată, au ocupat deja toate camerele de hotel din Craiova. Sincer, speram să fie un loc mai sus decât locul 6, am văzut că sunt foarte multe târguri de Crăciun foarte frumoase. Sigur că, în adâncul sufletului nostru, ne-am fi dorit să fim pe un loc mai bun, adică de la cinci în sus. Realmente este o surpriză și faptul că suntem înaintea Vienei, cred că, astăzi, pentru români, este o bucurie foarte mare”, a declarat edilul Olguța Vasilescu.
Întrebată dacă a fost o investiție mare, aceasta a afirmat că ”a fost o investiție care a meritat”. ”Nu a fost mare în raport cu câștigul pe care l-am avut, în primul rând mediatic. Ce am reușit noi să arătăm este că putem să fim un oraș turistic. Este un pariu pe care l-am făcut acum câțiva ani, că orașul poate să devină un centru turistic, o destinație de city-break și, iată, asta se întâmplă”, a răspuns Vasilescu.
Întrebată și ce părere are despre faptul că România nu a fost primită în Schengen, din cauza voturilor împotrivă de la Austria și Olanda, Olguța Vasilescu a spus scurt: ”Măcar suntem răzbunați, noi, românii, că suntem înaintea Austriei, astăzi”.
Târgul de Crăciun de la Craiova a obținut un total de 41884 voturi, multe dintre acestea provenind din afara României – SUA, Marea Britanie, Țările de Jos și Germania. Între Craiova și Gdansk din Polonia, oraș clasat pe locul 2, s-a înregistrat o diferență de doar 6.137 de voturi, iar Budapesta, care a câștigat competiția din acest an, a fost votată de 51.253 de turiști.
În total, 374.803 de persoane, din 179 de țări, au intrat pe site și au votat pentru cele 20 de orașe candidate, propuse de European Best Destinations. Din România, Craiova a fost singurul oraș înscris în competiție.
Hotelierii, agențiile de turism și toate companiile sau instituțiile care lucrează în domeniul turismului din Craiova sunt invitate să utilizeze logo-ul „European Best Christmas Market” pe toate comunicările, site-urile, fotografiile sau imaginile difuzate/distribuite.