Cutremurele din Gorj au scumpit lucrările de reabilitare a pasajului suprateran din Craiova

669
Pasaj suprateran ”Nicolae Titulescu” / Sursa foto: ADR Sud-Vest Oltenia

Devizul general și indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea pasajului suprateran de la KM 0 al orașului urmează să fie modificați luna aceasta. Motivul: activarea fenomenelor seismice în zonă.

Cu alte cuvinte, este nevoie de mai mulți bani pentru investiție. În jur de un milion de lei în plus. Specialiștii au stabilit că sunt necesare inspecții mai ample și creșterea nivelului de siguranță a structurii pasajului, având în vedere cutremurele care au avut loc anul acesta în județul Gorj. Și durata de execuție a lucrărilor va fi prelungită de la 1 lună la 4 luni.

Contractul de achiziție publică de servicii având ca obiect ”Reabilitare pasaj suprateran KM 0 – Pasajul Nicolae Titulescu (D.A.L.I., P.T. și D.E., verificare tehnică de calitate, asistență tehnică)”, a fost încheiat între Municipiul Craiova și S.C. BTF ENGINEERING S.R.L. (fostă S.C. BUTTERFLY S.R.L.) în martie 2022.

În noiembrie 2022, Consiliul Local Craiova a probat, prin HCL nr. 617/24.11.2022, devizul general, în valoare de 1.914.449,85 lei (TVA inclus), și construcțiile plus montajul, în valoare totală de 1.790.878,60 lei.

Conform Raportului întocmit de Direcția de Investiții, Achiziții și Licitații din cadrul primăriei Craiova pentru aprobarea actualizării devizului general și a indicatorilor tehnico-economici între timp ”au apărut diferențe în comparație cu documentația de avizare a lucrărilor de intervenții”.

Documentația în faza DALI, elaborată în anul 2022, s-a realizat avându-se în vedere
recomandările și concluziile expertizei tehnice realizate de experți tehnici. La elaborarea documentației PT și DE a apărut ca necesară actualizarea unor poziții din devizul general elaborat la faza DALI. Creșterea valorii de investiție apărute între faza DALI și PT se justifică prin faptul că soluția tehnică dezvoltată în proiectul la faza PT a avut în vedere menținerea și creșterea nivelului de siguranță a structurii pasajului în condițiile activării fenomenelor seismice în zonă, fiind totodată în concordanță cu prevederile și recomandările expertizei tehnice pentru astfel de situații. De asemenea, având în vedere necesitatea unor activități de inspectare extinsă a compensatorilor seismici existenți, coroborată cu condițiile de trafic, durata de execuție pentru realizarea lucrărilor se estimează la 4 luni calendaristice”, se precizează în Raport.

Astfel, valoarea totală (inclusiv TVA) a devizului general în urma elaborării proiectului tehnic a crescut la 2.472.212,42 lei, iar valoarea C+M (inclusiv TVA) a devizului general actualizat în urma elaborării proiectului tehnic la 2.032.642,45 lei.

Pasajul suprateran a fost construit printr-un proiect cu fonduri europene. Valoarea totală s-a ridicat la 54.254.902,87, din care suma nerambursabilă a fost de 42.635.304,75 Lei.

  • Lungime pasaj suprateran construit: 545 m
  • Suprafață carosabil străzi reabilitate: 19.365 mp
  • Lungime trotuare reabilitate: 1135 m
  • Lungime linie tramvai nou creată: 1.338 km
  • Stâlpi rețea electrică pentru tramvai: 37 buc
  • Suprafață alveole mijloace de transport în comun: 45 mp
  • Lungime marcaje rutiere: 3,05 km
  • Indicatoare rutiere: 172 buc
  • Treceri de pietoni: 12
  • Semafoare: 6
  • Semafoare pietoni: 13
  • Suprafață spații verzi: 2.180 mp
  • Lungime rețele de alimentare cu apa și canalizare deviate: 1.373 ml

ALEGEREA EDITORULUI