Directorul Aeroportului Craiova a acționat în instanță o craioveancă pentru defăimare pe Facebook

12514
Sorin Manda / Sursa foto: Facebook
Reclame

Sorin Manda, directorul Aeroportului Internațional Craiova, vrea scuze publice și daune morale de la o craioveancă, Emilia Neagu, devenită populară pentru ferventa critică adusă autorităților locale în ultima vreme. Acesta a dat-o în judecată pentru o ”postare calomnioasă” publicată pe Facebook în luna iunie, din cauza căreia susține că i-au fost aduse ”semnificative prejudicii de imagine”. Neagu a acuzat conducerea aeroportului că “jefuiește călătorii”, pentru ca i-ar fi perceput abuziv partenerului ei de viață, care urma să călătorească de pe aeroport, o taxă pentru bagaj pe care o mai achitase o dată.

Acțiunea a fost introdusă de Sorin Manda la 4 zile de la “postarea calomnioasă”

Sorin Manda cere instanței să constate ”savarsirea de catre parata a unei fapte juridice ilicite” și ”obligarea paratei la efectuarea tuturor demersurilor necesare pentru ca postarea sa fie stearsa atat de pe pagina de Facebook, cat si de pe
toate celelalte pagini pe care aceasta a fost distribuita ulterior”. Totodată, vrea și  ”obligarea paratei la prezentarea de scuze publice, atat pe pagina dumneaei de Facebook, cat si intr-un ziar de ciculatie locala”, precum și obligarea paratei la plata daunelor morale în sumă de 10.000 RON, ”sub forma de donatie din partea subsemnatului catre Tabara Bucuriei – Bucurie Pentru Viata, avand contul bancar : RO66 BTRL RONC RT04 7378 1001” și ”să achite cheltuielile de judecata ocazionate cu prezentul proces, reprezentand onorariu avocatial si taxa de timbru judiciar”.

În postarea cu pricina, redistribuită ulterior de mai multe persoane, după cum arată reclamantul Sorin Manda, el era ”acuzat în mod direct de «jefuirea calatorilor»” și că așa ar ”face rost de bani pentru refacerea rampelor din interiorul aeroportului, care nu sunt rampe”.

De menționat că, anterior, Emilia Neagu –  tot printr-o postare publică din aprilie 2023 – relatase faptul că la Aeroport există o rampă cu înclinația foarte mare care nu poate fi utilizată de călători. ”(…) Două rampe pentru bagaje au construit in Aeroportul Craiova și ambele arată de parcă au vrut să facă vârful Omu. Imposibil de urcat și coborât cu bagaje dacă ai picioare (…)”, scria Emilia Neagu. Postarea a fost preluată de presă, iar rampa de la Craiova a ajuns subiect național.

În postarea pentru care a fost dată în judecată, din 22 iunie a.c., Emilia Neagu a acuzat faptul că partenerului ei i s-a cerut de către șeful Securității aeroportului să plătească din nou taxa de bagaje pentru că ar fi întârziat la check-in. Întreaga postare, mai jos.

La rândul său, în plângerea depusă la Judecătoria Craiova pe 26 iunie 2023, Sorin Manda susține că ”parata a fost enervata de faptul ca unei anume persoane pe nume Ian (pe care aceasta o insotea la Aeroportul International Craiova) i-a fost solicitat sa achite taxa pentru verificarea bagajelor de cala. Acest lucru a fost necesar din cauza ca domnul Ian a ajuns in zona aeroportului dupa ora stabilita in momentul generarii biletului de zbor. Precizez faptul ca aceasta taxa este una legala si se regaseste in cadrul oricarui aeroport european”.

Doresc sa evidentiez faptul ca taxa este platita catre operatorul aerian Wizz Air, dovada fiind chiar chitanta emisa de catre aceasta companie. Astfel, nici Aeroportul Craiova si cu atat mai mult nici eu nu beneficiem de banii astfel incasati de operatorul aerian. Ca urmare a acestei intamplari, un angajat al securitatii aeroportului (care se afla in acel moment de serviciu) a intocmit un raport (…) (din care n.r.) rezulta faptul ca parata a devenit recalcitranta (desi nu dumneaei i se solicitase achitarea respectivei taxe) si a apelat la injurii si amenintari catre agentii de securitate, care incercau sa ii explice procedura de chek-in. Totodata, aceasta a inceput sa puna intrebari despre existenta rampelor care vizeaza persoanele cu mobilitate redusa, insa acest aspect nu putea fi lamurit de catre personalul de securitate. Ulterior acestei intamplari, parata a luat hotararea de a face publica intamplarea, insa a denaturat realitatea si a facut afirmatii menite sa aduca atingere imaginii publice a subsemnatului”, se mai arată în documentele depuse la instanță de către reclamant.

Contactată pentru un punct de vedere, Emilia Neagu susține că taxa a fost abuzivă și că a fost încasată de Aeroport.

Biletul a fost cumparat pe 15 iunie, dus-intors, direct de pe site-ul Wzzair. Toate taxele, inclusiv pentru un bagaj de 32 kg. Zborul era programat initial pentru data de 22 iunie 2023, ora 6.50, din Craiova. La data de 22 iunie 2023, ora 02.34, am primit un email de la wizzair prin care eram informati ca plecarea din Craiova catre Birmingham a fost amânată cu doua ore mai tarziu fata de ora initiala, dar ca check-in-ul poate fi facut mai devreme, daca ajungem la ora initiala. Ne-am deplasat la aeroport in conformitate cu noul orar indicat in informarea companiei de zbor, dar cu doua ore inainte de noua ora programata de zbor, asa cum se face uzual. Am ajuns la aeroport la ora 6.50, iar un reprezentant al aeroportului, care s-a prezentat a fi seful departamentului securitate, nu a permis accesul in aeroport pe motiv ca nu am venit la ora initiala. Dupa un schimb de replici prin care am aratat biletul si emailul de la compania de zbor, acesta a acceptat ca titularul biletului să se prezine la poarta de imbarcare cu conditia să mai achite o data taxa de bagaj. A fost constrans sa accepte plata acestei taxe abuzive cu toate ca o mai achitase odata direct catre wizzair. Aeroportul din Craiova, prin reprezentantii sai, impreuna cu wizzair, in loc sa ofere calatorilor compensare pentru cele doua ore decalate de zbor, au oferit un comportament abuziv impunand o taxa ilegala. Niciunde in informarile primite pe email sau pe site-ul wizzair nu scrie ca, in caz de intarziere a zborului, trebuie achitată încă o dată taxa de bagaj daca nu te prezinti la ora initiala, in cazul in care se anunta intarzierea zborului. Daca zborul ar fi fost cu 24 de ore întârziat tot la ora initiala trebuia sa ajungă călătorii ca să facă check-inul?”, susține Emilia Neagu.

Potrivit acesteia, deocamdată nu a primit nicio înștiințare oficială cu privire la faptul că a fost acționată în judecată pentru postarea de pe Facebook.