Cât de eficiente sunt mașinile electrice. Răspunde proprietarul a 42 de vehicule

479

„În doi ani am schimbat doar lichidul de parbriz. N-au avut nicio defecțiune”, explică Viorel Blăjuț (foto) administratorul Iașisting, o companie care în 2021 a luat decizia radicală dea înlocuit mașinile cu motor termic cu altele electrice.

Cât de eficiente sunt mașinile electrice: cheltuielile de operare s-au redus de la 3.200 de lei/autoturism la 1.200 de lei/bucată.

Viorel Blăjuț a cumpărat 32 de Renault Zoe, câteva Kangoo și Spring, toate electrice. După plata ratelor de leasing, timp de trei ani flota electrică va aduce firmei o economie de 3 milioane de lei.

Acum, cu tot cu energia consumată și cu valoarea de leasing (350 de euro/lună), cheltuielile cu mașinile sunt mai mici decât înainte, când se foloseau motoare termice.

Una dintre cele mai inspirate investiții

Firma ieșeană Iașisting a luat, în 2021, o decizie radicală: a înlocuit mașinile cu motor termic cu altele electrice.

„Apropiații îmi spuneau că mașinile electrice nu au niciun viitor, că e cea mai mare greșeală. Chiar am păstrat câteva mașini cu motor clasic de frica faptului că nu vor face față electricele”, a explicat Viorel Blăjuț, acționarul majoritar al firmei Iașisting.

La doi ani de la achiziționare spune că este una dintre cele mai inspirate investiții pe care le-a făcut vreodată, cu beneficii neașteptat de mari.

Cel mai mare parc auto cu electrice

„La momentul la care a fost anunțată decizia de a înlocui toate mașinile clasice ale firmei cu mașini eletrice, urma să deținem cel mai mare parc auto de acest fel din România, cu excepția celor de taxi sau de livrări. Apropiații mi-au spus că fac o greșeală. Până și eu mă îndoiam de decizia luată”, povestește Viorel Blăjuț.

Firma a acționat inteligent: a pus în concurență cei doi dealeri Renault de la Iași pentru a obține cel mai bun preț. Oferta câștigătoare a dat-o BRAS, dar în afacere a intrat până la urmă și Renault România.

S-a mers pe Renault Zoe, cu verificări tehnice gratuite, cu un set de cauciucuri de iarnă, cu dobânzi aproape de zero și, foarte important, cu stațiile de încărcare rapidă asigurate. Acestea ar fi reprezentat un efort financiar consistent, dar Renault România le-a oferit gratuit.

Citește continuarea în PRESShub.

ALEGEREA EDITORULUI