DJ 522 Craiova-Cetate mai naște o controversă: De ce alternează poziția parapetelor pentru pietoni și cele de siguranță auto?

1352

Controversă pe modul de amplasare a parapetelor pentru pietoni și cele pentru siguranța autoturismelor pe drumul județean (DJ) 522 Craiova – Cetate, aflat în reabilitare.

Elementele de protecție pentru pietoni sunt puse când între carosabil și parapetele pentru mașini, când dincolo de acesta.

Un fost prefect de Dolj, totodată fost director în urmă cu peste un deceniu al societății de Lucrări Drumuri şi Poduri din subordinea Consiliului Județean (CJ) Dolj, acuză constructorul și administrația județeană că au făcut greșeli stupide în montarea lor.

«Pe DJ552 Craiova-Cetate incompetenții au aprobat, constructorii au realizat, si pesediștii “specialiști” de la Cons. Jud. Dolj au receptionat. Aștia uită de la mână pâna la gură! Unde au facut facultatile, ce au învățat acolo și cum au funcții de conducere.

Uite, doua situații identice tratate diferit, adică de-a “proasta-n bâlci”. Drumul la Bucovăt și la Terpezița, aceleși garduri, acelesi parapete auto, acelasi drum în debleu, în intravilan. La Bucovăt: gardul Krupp gresit amplasat spre carosabil si parapetul auto pus pentru pietoni», și-a expus părerea Georgescu, pe contul de socializare, alături de o serie de fotografii.
Captură foto: Facebook, Eugen Georgescu
DJ 522 / Foto: Facebook Eugen Georgescu
Câteva zile mai târziu a revenit cu o nouă postare pe subiect:
Captură Facebook Eugen Georgescu
Iata două situații dintre care una e pe drept prostească! Acelasi drum, Craiova-Cetate, intravilan, drum în debleu, în curba, dar parapetul elastic auto, la Bucovăt e montat pentru oameni (să nu prinda viteză si sa se prăvaleasca peste case), iar la Terpezița pentru automobile (să nu lovească pietonii de pe trotuar)”.
Foto: Facebook/Eugen Georgescu

Dincolo de aprecierile personale ori cele care s-ar baza pe experiența de lucru ale celui care a ridicat mingea la fileul Facebook-ului, speța expusă ne-a stârnit interesul, așa că am întrebat consiliul județean despre situație.

De menționat că, în primul rând, lucrările nu au fost încă recepționate, conform președintelui administrației doljene, Cosmin Vasile.

Cât despre montarea balustradelor de protecție în acest fel, explicațiile ne-au fost date de proiectantul lucrărilor, asocierea SC BEST CONSULTING & DESIGN SRL – SC SEARCH CORPORATION SRL, pe care le vom reda întocmai. Lucrările au fost executate în ambele cazuri – Bucovăț și Terpezița – de SC Domarcons.

Ce ne-a spus proiectantul:

În funcție de modul în care se asigură scurgerea apelor meteorice, dar și a dotărilor existente în zona drumului (de. ex. rigolă carosabilă, parapete, trotuare etc), poziționarea parapetelor din metal (pietonali și/sau de siguranță auto) se face astfel încât să se asigure continuitatea/liniaritatea acestora astfel cum este amplasat pe sectorul ințial, care a generat necesitatea amplasării de parapet.

Astfel, se disting două cazuri particulare care pot apărea, după cum urmează:

1. Situația în care, pe sectorul de început, la marginea drumului s-a prevăzut trotuar, delimitarea acestuia de partea carosabilului realizându-se cu parapet pietonal. În situația în care, pe această zona unde s-a prevăzut trotuar, apare suplimentar și o zonă care necesită a fi prevăzut parapet de siguranță a autovehiculelor, conf. AND 593, parapetul pietonal își păstrează amplasamentul/liniaritatea, iar parapetul de siguranță auto se amplasează în exteriorul limitei trotuarului;

2. Situația în care, pe sectorul de început, la marginea drumului este prevăzut parapet de siguranță auto conf. AND 593, iar pe acest sector într-o anumită zonă se prevede și trotuar, pentru acest caz, parapetul de siguranță auto își păstrează amplasamentul/liniaritatea de la marginea părții carosabile, iar pe zona unde intervine trotuarul, în exteriorul acestuia, se prevede parapet pietonal.

În concluzie, modul de amplasare a sistemelor de protecție a autovehiculelor/parapetele de siguranță pe DJ 552 Craiova-Cetate s-a realizat în mod corespunzător, adaptat la condițiile locale, respectiv în conformitate cu prevederile AND 593 – Normativ pentru sisteme de protecţie pentru siguranţa circulaţiei pe drumuri, poduri şi autostrăzi”, ne-a, transmis proiectantul, SC BEST CONSULTING & DESIGN SRL – SC SEARCH CORPORATION SRL.

Mircea Dinescu a râs de pistele de biciclete

Modernizarea DJ 522 nu e la prima controversă. Vara trecută, poetul Mircea Dinescu a luat în derâdere pistele de biciclete și jaloanele montate pe mijlocul lor, iar drumul Craiova-Cetate a ajuns vedetă națională.

Autoritățile au încercat atunci să explice că nu e nimic greșit, dar așa trebuie să arate un drum european care respectă toate normativele.

Cum bine știți, la nivel național în PNRR ne-am asumat că vom face 3000 de km de piste de biciclete. E un proiect inovativ pentru această zonă, un proiect care nu s-a mai văzut, cum merge informația în mediul online, pentru că nu s-a mai făcut până acum așa ceva, în concordanță cu toate normele de siguranță a traficului. Ne-am propus să facem piste de biciclete și zone pietonale peste tot pe unde reabilităm drumuri județene, mai ales că sunt bani europeni, e punctaj pentru că am făcut piste de bicicletă. Poate localnicii sunt mai reticenți la inovativitate, la noutate, dar normativele de proiectare și execuție presupun așa ceva”, explica Mihai Neațu, vicepreședintele CJ Dolj. (Mai multe detalii AICI)

Reabilitarea și modernizarea DJ 522 Craiova – Cetate a costat în total aproximativ 200 de milioane de lei, din care fondurile nerambursabile sunt în valoare de 165,4 milioane. Termenul de finalizare a execuției a fost deja depășit, dar se așteaptă ca recepția să se realizeze în curând.

ALEGEREA EDITORULUI