Craiova a obținut locul doi în competiția celor mai frumoase târguri de Crăciun din Europa, organizată anual de European Best Destinations (EBS), un site turistic și partener oficial al Comisiei Europene. Primul cel mai votat târg din Europa a fost cel din Budapesta.
Al treilea oraș în clasament este Metz, din Franța.
Pentru Craiova a fost a treia participare în competiția Best Christmas Markets in Europe. Prima dată, în 2021, a ocupat locul 6, iar anul trecut a ajuns pe podium, pe locul 3. Însă, anul acesta, Craiova a fost și pe primul loc, cu Târgul de Paște.
În orice caz, pare-se că bradul ”clonat” de la Vilnius care a născut îndelungi și aprinse discuții, îndeosebi după clasarea lui ca cel mai frumos din Europa (conform aceluiași EBS) n-a făcut altceva decât să creeze și mai multă atracție față de Bănie, lucru care se observă cu ochiul liber.
“Ne bucurăm că povestea ediției din acest an a târgului de Crăciun a fost atât de admirată de turiști din țară și străinătate, iar Craiova devine un magnet pentru cei care doresc să ne cunoască mai bine. Mulțumim tuturor celor care ne-au votat și în special craiovenilor, care se confruntă din ce în ce mai mult cu aglomerația mare din weekenduri, când mii de turiști vin să ne viziteze târgul și orașul”, a declarat Lia Olguța Vasilescu, primarul municipiului Craiova, imediat după aflarea rezultatului.
Înscrierea pe site-ul menționat se face contra cost, fapt care a iscat o serie întreagă de controverse în rândul opiniei publice. Primăria Craiova a optat pentru promovarea urbei pe bani din dorința edilului de face remarcat orașul pe plan turistic. Sumele achitate au fost în general cuprinse între 20 și 30 de mii de euro. Banii au provenit din taxa hotelieră încasată la bugetul local.
Conform unui comunicat de presă remis de European Best Destinations, competiția de anul acesta adunat 20 de orașe europene, între care Praga, Viena, Bruges, Bruxelles, Budapesta, Londra, Madeira sau Metz. Totodată, Craiova ar fi cea mai votată destinaţie din România, de la crearea acestei competiţii, dar și una dintre destinaţiile cu cea mai mare creştere a numărului de vizitatori.
Competiția din acest an a durat 7 zile, iar numărul voturilor strânse per total ar fi fost un record absolut, pagina de votare fiind distribuită de peste 335.000 de ori, pe reţelele sociale.
Astfel, Craiova a primit 60.404 de voturi, dintre care 48,32% au venit din afara României, în principal din Marea Britanie (26%), SUA (18%), Germania (12%), Franța (9%) și Țările de Jos (8,4%).
“Craiova, mai mult ca niciodată, a arătat lumii întregi calitatea ofertei sale, întărită anul acesta cu noi atracții, o identitate și mai puternică, devenind un brand puternic de turism în România și în Europa și o destinație magică de Crăciun și, fiind, totodată, piața care găzduiește cel mai frumos brad de Crăciun din Europa. Creșterea voturilor pentru Craiova și progresul acesteia către cele mai bune locuri în acest clasament european este una spectaculoasă, iar cifrele vorbesc de la sine”, se menționează în comunicatul transmis de European Best Destinations.
Hotelierii, agențiile de turism și toate companiile sau instituțiile care lucrează în domeniul turismului din Craiova au dreptul să utilizeze, începând de astăzi, oficial logo-ul „European Best Christmas Market – Craiova 2024” pe toate comunicările, site-urile, fotografiile sau imaginile difuzate/distribuite.
Clasamentul complet al competiției poate fi consultat aici https://www.europeanbestdestinations.com/christmas-markets/