Spitalul Clinic Județean de Urgență Craiova va folosi inteligența artificială pentru programarea pacienților la cabinetele din Ambulatoriu.
E drept, în lume au avut loc deja proiecte pilot de operații asistate de inteligența artificială, dar pentru cel mai mare spital din Oltenia utilizarea ei pentru simplificare procedurilor privind programarea unor consultații este mare lucru.
Sistemul va avea 100 de linii telefonice și, potrivit conducerii unității medicale, va rezolva una dintre problemele din cauza cărora mulți pacienți au renunțat la serviciile oferite de policlinica spitalului.
Alta este cea a dotărilor din cabinete, și ea pe cale să fie remediată. Parte din ele vor avea foarte curând aparatură medicală de ultimă generație, iar managerul SCJU Craiova speră că așa va spori adresabilitatea către Policlinică. În prezent, ambulatoriul funcționează la doar 30-35% din capacitate.
Tonul de ocupat descurajează pacienții
Eugen Georgescu, directorul SCJU Craiova, afirmă că adresabilitatea este scăzută întrucât mulți dintre cei care vor să se programeze la unul dintre cabinetele medicale din policlinică nu reușesc. Metoda actuală de programare telefonică dă mari bătăi de cap, fiindcă de la capătul firului se aude frecvent tonul de ”ocupat”. ”Din cauza asta, spitalul pierde pacienți”, susține managerul Eugen Georgescu.
”E foarte greu să te programezi câteodată. Au venit oameni la ușa mea și mi-au spus că sună și sună ocupat. Am achiziționat telefoane cu cartele, numere separate. Dar, în momentul în care 20-30 de oameni le apelează în același timp, se intră în blocaj, iar acest blocaj se reflectă în numărul de programări”, explică conducerea SCJU Craiova.
Cele 100 de linii telefonice vor fi deschise în același timp. Practic, un robot va prelua programările, cu numele pacientului, cabinetului, medicului și ora. Sistemul a fost cumpărat cu bani din bugetul spitalului.
Aparatură medicală de ultimă generație în cabinetele policlinicii
Și în privința medicilor și aparaturii, lucruri vor evolua spre bine, susține conducerea unității. De la zi la zi este așteptat primul lot de aparatură medicală ultramodernă, în valoare totală de 3 milioane de euro, pentru dotarea unei părți a cabinetelor din policlinică, cu fonduri obținute pe PNRR.
”În momentul în care avem medicul, avem aparatura și vom activa și sistemul bazat pe inteligență artificială pentru programarea pacienților vom putea concura cu mediul privat. Este o problemă cu asta: ei sună, dar telefonul are ton de ocupat și îi pierdem ca pacienți, pentru că nu reușesc să se programeze. Atunci, oamenii scot banii din buzunar și merg la privat, unde găsesc tot medicul care lucrează și în spital, dar care are și aparatura necesară. Ambulatoriul nostru este integrat clinicilor, iar medicii din spital au obligativitatea ca în fiecare săptămână să își desfășoare activitatea și în cabinetele spitalului. În acest sens, a fost și o verificare a prezenței colegilor la serviciu, au existat și cazuri în care s-au dat avertismente în ideea de a se sta la serviciu”, declară Eugen Georgescu
Serviciile medicale sunt decontate de Casa de Asigurări de Sănătate în funcție de pacienții pe care spitalul îi are, iar interesul unității medicale este să crească nivelul calitativ al aparaturii și serviciilor medicale ca să atragă pacienții.
”Sunt proceduri medicale care se pot face în ambulatoriul spitalului, nu trebuie să te internezi neapărat. Spre exemplu, Ginecologia nu avea colposcop, nu avea ecograf, iar acestea sunt de bază, indispensabile oricărui cabinet din acest oraș, din țară. Odată ce avem aparatura necesară în cabinete – zilele acestea trebuie să ajungă primul lot – ne așteptăm să crească și numărul pacienților care vin la noi pentru investigații”, susține managerul SCJU Craiova.