Olguța Vasilescu: ”Până anul viitor, vreau să avem tot transportul public pus la punct, inclusiv cel școlar”

2344
Captură video. Sursa TV Oltenia/Facebook
Reclame

Transport public în comun care să atragă cetățenii, în detrimentul mijloacelor auto personale, așa încât traficul să se mai descongestioneze, asta spune primarul Olguța Vasilescu că vrea să realizeze până anul viitor. Invitat la emisiunea ”Ora 21.00”, realizată de Laurențiu Barbu și difuzată de Oltenia TV, edilul Craiovei a explicat de ce nu crede că în urbea noastră ar funcționa atribuirea locurilor de parcare prin licitație ori de ce e greu de impus ca mașinile înregistrate pe firmă să fie scoase din parcările rezidențiale.

Parcare de 500 de locuri la Liceul Energetic

Potrivit primarului Craiovei, parcarea din zona Liceului Energetic, pe care administrația și-a propus să o realizeze, va avea circa 500 de locuri, ”pentru că e o zonă sufocată din punct de vedere al traficului”, din cauza celor două unități de învățământ, dar și a serviciilor de permisele, pașapoarte etc.. ”A doua este la Judecătorie, unde, la fel, este o nebunie. Mai avem alte trei parcări, unde este proiectarea gata, pe care putem să le băgăm în finanțare, ca să le și putem construi”, a precizat șefa administrației locale.

Ca la noi, la nimeni

Olguța Vasilescu spune că a încercat să vadă cum s-a procedat în alte orașe europene, însă niciuna dintre soluții nu putea fi aplicată în cazul nostru.

Eu am analizat traficul marilor orașe, ca să văd care au fost soluțiile pe care le-au adoptat administrațiile și majoritatea nu se pupă cu ce putem face noi din punct de vedere legislativ. Mai precis, Copenhaga, unde vezi o mașină la 5 minute și toată lumea crede că se plimbă danezii cu bicicleta pentru că le place sau sunt ecologiști. Nu! Taxa de înmatriculare e 140%. Practic, îți cumperi o mașină și îi mai dai statului bani de încă o mașină și jumătate. În Oslo, în Norvegia, nu au voie să intre în zona 0 și 1 a orașului decât cu mașini electrice și atunci, sigur, totul este descongestionat. Deci, nu are nimic de-a face cu România”, a afirmat Olguța Vasilescu.

Experiența personală a ”lecuit-o” de licitații pentru parcări

Edilul Craiovei spune că din datele înregistrate la Direcția de Impozite și Taxe Locale ”la noi sunt foarte multe mașini, câte 2 de familie, și atunci e normal să nu mai ai unde să parchezi”. Conform Olguței Vasilescu, administrația locală nu vrea să impună măsuri ”drastice” de reducere a traficului, cel puțin nu până va pune la punct transportul public.

Oricâte parcări foarte mari am face noi, nu vom putea decât ca la un moment dat să găsim o soluție – poate nu de genul celei din București. Eu de foarte mulți ani m-am luptat cu chestiunea asta, pentru că sunt mulți consilieri locali care au spus de ce nu facem ca-n București să licităm locurile de parcare și le-am spus: Oameni buni, eu am trăit în București cât am fost deputat și știu ce înseamnă asta. Adică m-am dus la licitație pentru un loc de parcare, în Sectorul 2, și a reieșit o sumă de 800 de lei pe lună, în condițiile în care salariul meu de parlamentar era atunci de 2000 de lei pe lună. Ca să înțelegeți ce nebunie era și acum văd că sunt din ce în ce mai drastice măsurile. Noi am zis să venim mai întâi în întâmpinarea ca să-i convingem pe mulți dintre ei să renunțe la mașini. Cum? Pe de o parte, construim mai multe locuri de parcare, pe de alta vrem să avem un transport public civilizat. De asta am achiziționat foarte multe autobuze noi, în primăvară trebuie să mai vină iar câteva autobuze electrice. Anul ăsta vom avea deja și primele tramvaie noi și până în februarie anul viitor vom avea toate cele 17 tramvaie. Așadar, vom avea toată partea care ține de transport public civilizat, astfel încât să te convingă să te duci la serviciu cu transportul public și să folosești mașina cât mai puțin”, a explicat primarul Craiovei la Oltenia TV.

Mașinile firmelor, luate la ochi de administrație

Aceasta a mai spus că ia în calcul ca autoturismele înscrise pe societăți să nu mai aibă acces în parcările rezidențiale. Însă tot primarul admite că eixistă impedimente ca măsură să poată fi implementată.

Singurul lucru cu care aș fi de acord – și încă analizăm asta – e ca mașinile societăților să nu mai aibă voie să fie în parcările rezidențiale. Dar și aici ne confruntăm cu o altă mare problemă, pentru că sunt persoane care au mașina personală pe firmă. Atunci, e logic că vin cu ea acasă și trebuie să și-o lase în fața blocului. Sunt tot felul de decizii foarte greu de luat de o administrație, pentru că apare câte un punct nevralgic la fiecare soluție pe care o găsim”, a opinat edilul.

Ideea e că, până anul viitor, vreau să avem tot transportul public pus la punct, inclusiv cel școlar. Iar aici, din momentul în care ne vor veni mai multe autobuze vom putea să facem acest lucru”, a conchis Olguța Vasilescu.