Olguța Vasilescu calcă frâna limitatoarelor de viteză: ”Nu mai pun pe unde circulă autobuzele!”

683
Strada Râului, Craiova/Sursa foto: Google Maps

”Nu mai pun limitatoare pe străzile pe care circulă autobuze, așa cum se întâmplă și în alte orașe din România”, a anunțat, tranșant, primarul Craiovei, Olguța Vasilescu, în cadrul ultimei ședințe ordinare a Consiliului Local Craiova. Edilul le-a mai comunicat aleșilor că nu mai vrea să audă de cereri venite din partea cetățenilor pentru montarea unor astfel de dispozitive, pentru că nu le ia în considerare. Declarația a venit în urma unei solicitări a consilierului Cezar Drăgoescu, transmisă de acesta în numele unor craioveni. Alesul a spus că ar trebui montate bumpere la trecerile de pietoni de pe Str. A. I. Cuza, zona McDonald’s, și la blocul S200.

Edilul i-a comunicat că în alte localități din România, inclusiv în București, nu se pun limitatoare de viteză pe străzile pe care circulă autobuzele, pentru că le creează disconfort pasagerilor. Pe de altă parte, a subliniat Vasilescu, municipalitatea nu a propus niciodată montarea de limitatoare, ci a luat măsura doar la cererea Poliției Rutiere. Drept urmare, niciodată cererile venite de la cetățeni nu au fost luate în calcul.

”Nu am luat în calcul nici sugestiile cetățenilor”

Olguța Vasilescu, arhivă/Foto: Remus Badea

Toate limitatoarele care au fost montate în oraș au fost montate doar la cererea Poliției de circulație, care ne spune exact unde sunt necesare. Noi nu am venit cu niciun fel de sugestie. Nu am luat în calcul nici sugestiile cetățenilor, pentru că de fiecare dată când asfaltăm o stradă în periferie, invariabil la următoarea ședință a Comisiei de Sistematizare vine câte o cerere de la un cetățean ca să punem și aceste limitatoare. Dacă până acum se conducea cu 20 km/h, acum se circulă cu 50 km/h și nu mai pot copiii să se mai joace în mijlocul străzii, așa cum se întâmpla până acum. Deci, nu punem niciun limitator de viteză pe nicio stradă, alta decât ne spune Poliția de circulație și le-am atras atenția celor de la Comisia de Sistematizare că nu mai pun limitatoare pe străzile pe care circulă autobuze, așa cum se întâmplă și în alte orașe din România”, a conchis Olguța Vasilescu.

Edilul s-a opus ideii de a monta limitatoare de viteză pe vreuna dintre străzile orașului de la prima propunere venită din partea opoziției. Argumentul a fost că pe timp de iarnă din cauza plugurilor pentru deszăpezire, acestea s-ar rupe. Primărița a susținut că este adepta covoarelor antiderapante. Dar, anul trecut, Olguța Vasilescu a cedat în fața unei statistici a IPJ Dolj care arăta, spre exemplu, că în anul 2020, în ciuda restricțiilor de pandemie, au avut loc zeci de accidente rutiere, unele soldate cu decesul victimelor, care traversau pe trecerile de pietoni.

În general din cauza vitezei neregulamentare, în 2019, pe trecerile de pietoni din Craiova s-au produs 110 accidente, din care au rezultat şase morţi, 28 de răniţi grav şi 85 de răniţi uşor. În 2020, au avut loc 70 de accidente, cu doi morți, 19 răniţi grav şi 54 de răniţi uşor. În 2021, până la acțiunea de montare a limitatoarelor, care a demarat în septembrie, au avut loc alte două accidente mortale pe trecerile pentru pietoni.

ALEGEREA EDITORULUI