Opoziția se plânge că la Craiova e nema voință, nema putirință: Olguța n-a făcut nicio stație de încărcare electrică

677
Stiricraiova s-a gândit la o variantă ideală pentru ambele tabere: Să îmbine Olguța Vasilescu ideile și să creeze căsuțe electrice pentru încărcarea mașinilor, cu o ambianţă urbană atrăgătoare și o imagine arhitecturală unică în România. În acelaşi timp, administrația nu neglijează nici impactul pozitiv asupra mediului, prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră pe teritoriul municipiului Craiova.
Reclame

Olguța Vasilescu nu a pus în funcțiune nicio stație de încărcare pentru mașini electrice dintre cele 9 aprobate de Consiliul Local Craiova în mai 2021. Deși Craiova este unul dintre cele mai mari orașe din România, iar numărul craiovenilor care dețin mașini electrice este în creștere, ei nu au unde să le încarce, s-au plâns membrii USR Craiova în cadrul unei conferințe de presă organizată astăzi.

Comparativ cu alte orașe, mai spun useriștii craioveni, unele conduse chiar de colegi de-ai lor, Craiova stă extrem de prost.

„În Timișoara, primarul USR Dominic Fritz a pus în funcțiune primele 16 stații de încărcare pentru mașini electrice încă din primii doi ani de mandat, în septembrie 2022 și urmează încă 49 prin PNRR. În Vâlcea, viceprimarul USR Andrei Gheorghiu, are actualmente 7 stații de încărcare electrice și nu mai puțin de 68 stații de implementat în viitor prin programul PNRR. Comparativ, administrația PSD condusă de primarul Olguța Vasilescu, care este deja la al doilea mandat, nu a reușit să pună în funcțiune nicio stație de încărcare pentru mașini electrice din cele 18 anunțate în acest mandat. Zero viziune, Zero interes pentru nevoile craiovenilor”, a declarat Dan Pîrșan, membru în Biroul Local USR Craiova.

Consilierul local USR Eduard Cîrceag, cel care a propus realizarea stațiilor de încărcare pentru mașini electrice, a atras atenția, la rândul său, că deși Consiliul local Craiova a aprobat proiectul în mai 2021, până la ora actuală nu a fost implementat.

Pe de altă parte, deși au existat disponibile și fonduri europene nerambursabile prin PNRR pentru realizarea stațiilor de încărcare, administrația locală nu le-a accesat.

„Au trecut aproape 2 ani de zile de când am depus un proiect prin care Primăria trebuia să instaleze 9 stații de putere redusă în oraș, a trecut de Consiliul Local, dar degeaba, nu au făcut nimic concret cu el. Nu au avut câteva mii de euro pentru niște stații de încărcare amărâte pe care chiar și un supermarket este în stare să le instaleze. Au și vor avea în schimb milioane de euro pentru fântâni, festivaluri și târguri, atât pot”, declară Eduard Cîrceag, consilier local USR Craiova.

Useriștii cer administrației locale implementarea cât mai rapidă a proiectului privind realizarea stațiilor de încărcare mașini electrice, dar și suplimentarea cu unele de mare putere, pentru tranzit.

Totodată, opoziția mai cere realizarea unui parc pentru producerea energiei electrice din surse regenerabile pentru autoconsum.

Prin proiect se poate asigura energie electrică pentru consumul propriu în domeniul public, cum ar fi iluminatul public, iluminatul în incinta instituțiilor administrației locale, consumul de energie electrică în clădirile instituțiilor administrației locale: primărie, cămin cultural, creșe, grădinițe, unități învățământ, spitale, centre îngrijire bătrâni, etc”, arată useriștii din Craiova.

Acum, noi ne simțim datori să facem pe avocatul ”Diavolului”. Nici la Timișoara, nici în altă parte a României, nu face nimeni Târg de Paște ca Olguța. Așa că Redacția Stiricraiova are altă idee. Să-i lase primărița pe proprietarii de ”electrice” să se lege la căsuțele de Paște și ciupercile electrice din Parc. Avantajul ar fi de ambele părți.

***

Consilierii locali au aprobat prin HCL nr. 221/27.05.2021 măsurile pentru realizarea unei reţele de staţii de reîncărcare a vehiculelor electrice pe teritoriul municipiului Craiova, ocazie cu care s-a aprobat identificarea şi inventarierea unor amplasamente pentru punerea în funcţiune a celor 9 staţii de alimentare a automobilelor electrice. Este vorba de 9 terenuri care au suprafețe cuprinse între circa 20 și 30 de mp, în toate cartierele, pentru instalarea infrastructurii necesare. Dar nimeni nu s-a prezentat la licitațiile publice pentru închirierea terenurilor aparținând primăriei. Pe lângă chiria pe care ar fi trebuit să o plătească municipalității, câștigătorul trebuia să investească în stațiile propriu-zise. Neplata a două rate consecutive ducea la încetarea contractului. Pare-se că aceste condiții nu au fost deloc pe placul potențialilor investitori.

Cele nouă stații de încărcare ar fi trebuit înființate în următoarele locații:

Staţia de reîncărcare nr. 1 Localizare – Parcare Piața Constantin Brancuși (Gara). Regim juridic – domeniul public, conform H.G. nr 141/2008, anexa 2, poziția 663. Dimensiune teren : 25 mp

Staţia de reîncărcare nr. 2 Localizare – Parcare Piața Mare (Calea Bucuresti, tronsonul cuprins între str. Frații Golești și str. Nicolae Bălcescu). Regim juridic – domeniul public, conform H.G. nr 141/2008, anexa 2, poziția 5504. Dimensiune teren: 32 mp

Staţia de reîncărcare nr. 3 Localizare – Parcare Big Craiovița Noua (bld. Tineretului, tronsonul cuprins între str. George Enescu și aleea Magnoliei). Regim juridic – domeniul public, conform H.G. nr 141/2008, anexa 2, poziția 654. Dimensiune teren: 21 mp

Staţia de reîncărcare nr. 4 Localizare – Parcare Spitalul nr. 1 (str. Tabaci, tronsonul cuprins între bld. 1 Mai și str. Râului). Regim juridic – domeniul public, conform H.G. nr 141/2008, anexa 2, poziția 3021. Dimensiune teren: 24 mp

Staţia de reîncărcare nr. 5 Localizare – Parcare Zona Parc N. Titulescu (str. Corneliu Coposu, tronsonul cuprins între calea Unirii și str. Eroilor). Regim juridic – domeniul public, conform H.G. nr 141/2008, anexa 2, poziția 656. Dimensiune teren: 28 mp

Staţia de reîncărcare nr. 6 Localizare – Parcare Gradina Botanică (str. Iancu Jianu, tronsonul cuprins între str. N. Titulescu și str. Constantin Lecca). Regim juridic – domeniul public, conform H.G. nr 141/2008, anexa 2, poziția 727. Dimensiune teren: 25 mp

Staţia de reîncărcare nr. 7 Localizare – Parcare str. Împăratul Traian (tronsonul cuprins între str. Spania și str. Henri Coandă). Regim juridic – domeniul public, conform H.G. nr 141/2008, anexa 2, poziția 2213. Dimensiune teren: 27 mp

Staţia de reîncărcare nr. 8 Localizare – Parcare str. Sf. Dumitru (tronsonul cuprins între Calea Unirii și str. Felix Aderca). Regim juridic – domeniul public, conform H.G. nr 141/2008, anexa 2, poziția 2691. Dimensiune teren: 28 mp

Staţia de reîncărcare nr. 9 Localizare – Parcare str. A. I. Cuza (tronsonul cuprins între str. Arieș și str. Nicolae Bălcescu). Regim juridic – domeniul public, conform H.G. nr 141/2008, anexa 2, poziția 5509. Dimensiune teren: 34 mp