Un sondaj despre părerea românilor privind modul în care industria modei promovează standardele legate de tipurile corporale, cele mai subreprezentate categorii de consumatori, dar și obiceiurile acestora de consum, realizat de platforma europeană de modă Glami relevă faptul că românii de ambele sexe sunt nemulțumiți de diferențele de mărimi ale articolelor vestimentare ale diverselor branduri. Cel mai greu sunt de găsit pantalonii/blugii, au răspuns cei chestionați, conform unii comunicat transmis presei de platforma menționată.
Cele mai frecvente provocări ale româncelor la cumpărături
44% dintre româncele care au participat la sondajul GLAMI au afirmat că principala provocare întâmpinată la cumpărăturile vestimentare este inconsecvența brandurilor când vine vorba de mărimi, urmată de dificultatea găsirii articolelor vestimentare potrivite proporțiilor corporale (29%) și lipsa opțiunilor la modă în cazul dimensiunii lor (27%).
Este interesant faptul că 21% dintre participantele la studiu simt că nu dețin multe informații despre hainele pe care ar trebui să le poarte în funcție de structura lor corporală.
Să fie oare clientela feminină din România influențată de diverse aspecte din magazinele fizice, precum cele din cabinele de probă (iluminat, oglinzi), atunci când vine vorba de cumpărături? Doar 11% dintre românce spun că da.
Impedimentele bărbaților români la cumpărăturile de modă
Un detaliu distinctiv pentru respondenții de sex masculin din studiul GLAMI privind pozitivitatea corporală și incluziunea este că 1 din 3 bărbați români consideră disponibilitatea mărimilor ca fiind limitată atunci când cumpără îmbrăcăminte (33%).
Ei semnalează, de asemenea, inconsecvență între mărimile brandurilor (44%), dificultăți în a găsi haine potrivite pentru proporțiile lor corporale (23%), lipsa de opțiuni trendy în ceea ce privește mărimea lor (22%). Doar 1 din 10 respondenți susține că nu are suficiente cunoștințe pentru a putea alege cele mai potrivite haine pentru tipul său de corp.
Articolul vestimentar cel mai greu de cumpărat – și ce ar trebui să pună în valoare
52% dintre românce consideră blugii/pantalonii ca fiind articolul de modă cel mai dificil de cumpărat, clasamentul continuând cu rochii/fuste (41%), costume de baie (28%), pantofi (24%), bluze/topuri/cămăși (23%), jachete și paltoane (15%), îmbrăcăminte pentru atletism/sport (8%).
Bărbații, de asemenea, apreciază blugii și pantalonii ca fiind categoria fashion ce se achiziționează cel mai greu (49%), urmată de bluze/topuri/cămăși (35%), pantofi (30%), jachete și îmbrăcăminte pentru atletism/sport (19%).
Întrebate ce trăsături fizice încearcă să evidențieze atunci când aleg hainele, femeile au răspuns că accentul este pus pe picioare (80%), pe talie (28%), pe sâni (19%) și pe gambe (16%).
Pe de altă parte, jumătate dintre bărbați afirmă că nu vor neapărat să evidențieze ceva (51%), în timp ce 17% spun că ar dori să-și arate pieptul, 17% talia, 13% gambele și 12% brațele.
Date despre cercetare
Rezultatele sondajului provin din chestionarul completat de 3.092 de utilizatori români ai platformei menționate. 78% din eșantion a fost format femei, 21% din bărbați, iar un procent de 1% nu și-a precizat sexul. Colectarea datelor a avut loc în primele zece zile ale lunii iunie 2023.