De azi se circulă pe Bulevardul ”Promenada”, o investiție privată de 10 milioane de euro donată Craiovei

1976

NEPI Rockcastle, investitorul Promenada Mall, a inaugurat, astăzi, bulevardul pe care l-a construit peste Balta Craiovița, curprins între Calea Severinului și Strada Brestei. Tronsonul a fost realizat în urma unei investiții totale de peste 10 milioane de euro. Azi, compania l-a donat și predat oficial Primăriei Municipiului Craiova, în urma unei ceremonii de inaugurare.

Foto: Remus Badea

Bulevardul a fost deschis oficial traficului la ora 14.00, imediat după ce edilul Craiovei, Lia Olguța Vasilescu, și directorul de Dezvoltare al NEPI Rockcastle, Andrei Radu, au susținut declarații de presă și au făcut o scurtă plimbare.

Promenada Craiova este un exemplu foarte bun al colaborării eficiente dintre autoritățile locale și mediul privat. Încă de la început, municipalitatea s-a implicat în acest parteneriat și a demarat procesul de expropriere din zonă, fără de care proiectul nu ar fi fost posibil. Ulterior, pe măsură ce planurile investitorilor au prins viață, ne-am preocupat să creăm același mediu ecologic, cu multe spații verzi și în jurul noului mall, așa cum i-am obișnuit pe craioveni, indiferent în ce cartier stau. Nu în ultimul rând, am asigurat și un acces facil la Promenada, prin lansarea celui mai lung traseu de transport public în comun din Craiova și pe ruta căruia vor tranzita autobuze de ultimă generație. Sunt convinsă că investiția pe care NEPI Rockcastle a făcut-o în regiune va consolida poziția Craiovei ca un oraș în continuă dezvoltare și îi va spori atractivitatea”, a spus Lia-Olguța Vasilescu, primarul Craiovei.

Noul bulevard, construit de NEPI Rockcastle, este prevăzut cu sensuri giratorii, semaforizare inteligentă, spaţii verzi, amenajate de RAADPFL Craiova, şi piste pentru biciclete.

Artera are două benzi pe fiecare sens și a fost construită pentru a facilita traficul în zona noului centru comercial Promenada Craiova, care va fi deschis pe 5 octombrie. Lucrările la bulevard s-au derulat pe parcursul a aproximativ 18 luni, care includ și perioada necesară obținerii autorizațiilor de construcție. Investiția totală s-a ridicat la peste 10 milioane de euro. NEPI Rockcastle a donat municipalității și un teren de aproximativ 7.000 de metri pătrați, unde a fost amenajată zona verde din centrul bulevardului.

Credem foarte mult în potențialul Craiovei, care este deja un centru regional important și credem că poate deveni unul dintre principalele poluri de business ale țării. Ne-am dorit să intrăm pe această piață și am căutat câțiva ani un teren care să se potrivească nevoilor noastre. Unul dintre obiectivele majore ale NEPI Rockcastle, în afară de a dezvolta centre comerciale de o calitate peste standardele pieței, constă în implicarea în comunitate. Ne bucură că, prin facilitarea traficului în zona centrului comercial Promenada Craiova și nu numai, putem da ceva înapoi unei comunități care ne-a primit cu brațele deschise. Sunt convins că va schimba în bine viața craiovenilor și că va constitui un atu și în atragerea unor investiții viitoare”, a declarat Andrei Radu, directorul de Dezvoltare al NEPI Rockcastle.

Acesta a mai spus că ar fi bucuros ca bulevardul să primească oficial numele ”Promenada”. Olguța Vasilescu i-a răspuns că primăria se gândise la ”Prelungirea Râului”, însă, până la urmă denumirea va fi suspusă votului în cadrul Consiliului Local Craiova.

Foto: Remus Badea
Foto: Remus Badea
Foto: Remus Badea

*** Informații de backround

NEPI Rockcastle este principalul investitor și dezvoltator de proprietăți comerciale din Europa Centrală și de Est.

Grupul deține un portofoliu remarcabil de proprietăți cu poziție cheie în România, Polonia, Slovacia, Bulgaria, Ungaria, Croația, Cehia, Serbia și Lituania, și continuă dezvoltarea printr-un program de expansiune în regiune.

Cu 59 de proprietăți în cele nouă piețe și abilități de gestionare geografice diverse, NEPI Rockcastle urmărește în mod eficient oportunitățile imobiliare din zona CEE, beneficiind de un avantaj strategic în achiziționarea, dezvoltarea și operarea proprietăților.

În România, compania deține 25 de centre comerciale dintre care amintim București (Mega Mall, Promenada Mall), Sibiu (Shopping City Sibiu, Promenada Sibiu), Timișoara (Shopping City Timișoara), Constanța (City Park Mall Constanta), Targu Mures (Shopping City Târgu Mureș) si Ploiești (Ploiești Shopping City).

ALEGEREA EDITORULUI