Viteza melcului: Dosarul penal al accidentului feroviar de la Cârcea a ajuns în sfârșit în instanță, iar reparațiile la viaduct tot n-au început

613
Accidentul feroviar de pe Viaductul Cârcea / Sursa foto: Gds.ro

Cinci ani le-a luat procurorilor Parchetului de pe lângă judecătoria Craiova să ancheteze accidentul feroviar petrecut pe 12 august 2018 pe Viaductul Cârcea. Dosarul penal a ajuns în sfârșit în instanță pe 12 septembrie 2023, conform Europa Liberă. Singurul vinovat ar fi mecanicul de locomotivă, care a condus băut și nu a respectat semnalul de oprire. În tot acest timp, lucrările de refacere a firului de circulație au bătut pasul pe loc, spre disperarea călătorilor.

De soarta procesului care va începe la Judecătoria Craiova depind și despăgubirile cerute de CFR operatorului de transport care deținea garnitura deraiată, Grup Feroviar Român. Procesul prin care CFR cere despăgubiri, care e pe rol la Tribunalul București, a fost suspendat până la judecarea cauzei penale de la Craiova. Până la o decizie, refacerea viaductului de la Cârcea se va face din bani publici, mai scriu jurnaliștii de la romania.europalibera.org.

Europa Liberă a obținut de la Judecătoria Craiova informații din rechizitoriul procurorilor.

Fapta inculpatului… care, în data de 12.08.2012, a condus locomotiva la care a atașat trenul de marfă compus din 23 de vagoane, pe ruta Chitila-Malu Mare, având o îmbibație alcoolică de peste 0.80g/l alcool pur în sânge și a provocat accident de cale ferată, întrunește elementele constitutive ale infracțiunii de părăsirea postului și prezența la serviciu sub influența alcoolului sau a altor substanțe”, se arată în rechizitoriul procurorilor de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Craiova.

În plus, prin același rechizitoriu a fost clasată cauza față de alte două persoane fizice. Nicio persoană juridică nu a făcut obiectul cercetărilor penale, a mai menționat Judecătoria Craiova, în răspunsul pentru Europa Liberă.

Dosarul este încă în fază preliminară și nu are un termen de judecată.

Din 2018, pe traseul București – Curtici, via Craiova, unde se află un viaduct parțial distrus într-un accident feroviar, în zona haltei Malu Mare, se circulă pe un singur fir. Restricțiile de viteză sunt de 30km/h. În realitate, locomotiva încetinește mult mai mult.

Citește articolul integral, în Europa Liberă.

ALEGEREA EDITORULUI