Mischienii mai au de așteptat autobuzele RAT

485
Sursa foto: RAT SRL

Comuna Mischii mai are de așteptat până să ajungă și aici RAT. ”Nu avem suficiente autobuze. Probabil când se vor mai cumpăra…”, a motivat Aurelia Filip, viceprimar al Craiovei și președintele Asociației de Dezvoltare Intercomunitară ”Asociaţia Metropolitană de Transport Public Craiova” (ADI Transport).

Consilierii locali ai PNL au vrut să știe de ce localitatea limitrofă Craiovei încă nu a fost primită în Asociație pentru ca cetățenii să beneficieze de transport public de călători.

Nu înțeleg de ce Primăria Craiova refuză în mod sistematic cererile comunei Mischii de a intra în această Asociație”, s-a arătat intrigat Marian Vasile.

Nu Primăria Craiova refuză acest lucru, ci RAT Craiova cu ADI Transport, deoarece numărul de autobuze care sunt în circulație este suficient cât să deservim aceste comune care au intrat deocamdată în ADI Transport. A fost vorba de primul inel. Probabil când se vor mai cumpăra autobuze”, i-a răspuns Rela Filip.

Liberalii i-au spus, însă, că Mischii are graniță comună cu Craiova, în consecință face parte din primul inel de circulație. Iar viceprimărița a mai venit cu un argument: Consiliul Local Mischii nu ar fi solicitat intrarea în ADI Transport de la bun început, fapt pe care primarul Gheorghe Popa la combătut. El a susținut că primăria lui nu a fost înștiințată despre decizia finală a înființării și, oricum, nici după ce a făcut solicitările către Asociația, nu i-au fost luate în calcul.

În orice caz, opoziția a concluzionat în ședința de ieri a Consiliului local Craiova că membrii ADI Transport ar fi fost acceptați pe criterii politice. Însă atât președinta Filip, cât și colegii de partid din plen au respins ideea criteriilor de acest fel, arătând că, spre exemplu, Malu Mare și Bucovăț, cu primari PNL, fac parte din asociație. Mai mult, Podariul cu conducere social-democrată, nu este în ADI Transport. ”Podariul e în inel, dar nu a vrut, e business privat acolo”, au acuzat aleșii de dreapta.

Rela Filip a reiterat ideea că, cel puțin în prezent, parcul auto al RAT nu are capacitatea de a susține încă un traseu în zona metropolitană.

Vedeți câte solicitări ale cetățenilor municipiului Craiova, care este principalul cotizant la ADI Transport, cer suplimentarea liniilor sau interval mai mic al orelor la care să circule autobuzele și nici așa nu facem față. Mai mult de atâtea autobuze, chiar nimeni nu putea să ia. Unde nu acoperă ADI Transport sunt trasee particulare”, a conchis Filip.

În prezent, opt comune din imediata apropiere a Craiovei au trasee deservite de RAT Craiova: Breasta , Bucovat , Carcea , Ghercesti , Isalnita Malu Mare , Pielesti , Simnicu de Sus. Fiecare dintre localități și-a stabilit prețul călătoriei și programul de funcționare în funcție de solicitări

ALEGEREA EDITORULUI