25% din străzile Craiovei NU sunt asfaltate. Altele stau cu lunile sparte de firmele agreate de primărie

1964
Cartier Popoveni, Craiova/Imagine cu titlu ilustrativ/Sursa: Facebook

Din cele 1009 străzi și alei care fac parte din rețeaua stradală a Craiovei 187 sunt de pământ și/sau amestec de piatră spartă și balast. Alte 66 sunt pavate cu piatră cubică sau piatră de râu, conform unui răspuns formulat de Primăria Craiova la solicitarea senatorului doljean Cosmin Poteraș (REPER). Potrivit documentului, în prezent, 27 de străzi și alei sunt în curs de asfaltare, iar 729 sunt asfaltate. Pe de altă parte, conform unui răspuns pentru Stiricraiova.ro, firmele care au contracte pentru introducerea utilităților, de reabilitare sau reparații străzi au fost amendate de polițiștii locali fie pentru nu au luat autorizații de spargere, fie au depășit termenele pentru lucrări, fie nu le-au mai adus la starea inițială. Unele dintre ele au zeci de lucrări în oraș. Sunt așa-zisele ”firme de casă”, abonate la banii publici, care încep lucrările, dar uită să le mai termine. Conform unor documente obținute de Stiricraiova.ro, unele dintre firme au solicitat prelungirea autorizațiilor cu aproape tot atâtea zile câte fuseseră prevăzute în autorizațiile emise anterior pentru întreaga lucrare. Motivul: ba a plouat, ba a fost solul nisipos și pânza… freatică.

”253 de străzi din Craiova nu sunt asfaltate, reprezentând 25% din cele 1009 câte avem în total. Îmi amintesc declarațiile doamnei primar care spunea că anul trecut au asfaltat o stradă pe zi. Poate calculează zilele din an precum Consiliul Județean Olt care a inventat kilometrul de 800 de metri. Țineți minte cifrele acestea data viitoare când vine vorba de beculețe, panseluțe și târguri. Sau poate punem pe “ulițele” respective niște care trase de boi, și-atunci să te ții atracție turistică”, a scris Cosmin Poteraș pe Facebook, alături de datele transmise de municipalitate.

Sursa: Cosmin Poteraș

Edilul Olguța Vasilescu afirma în 2022, în cadrul unei ședințe ordinare a Consiliului Local, ca răspuns la o interpelare care privea chestiuni legate de infrastructura rutieră, că a ajuns la ”performanța să avem cam o stradă sau o alee reabilitată, pe zi”.

Se lucrează pe toate străzile cu probleme, probabil ați văzut ritmul cu care se asfaltează în Craiova. Cred că niciodată nu s-a asfaltat în acest ritm, în sensul că am ajuns la performanța să avem cam o stradă sau o alee reabilitată, pe zi”, declara Lia Olguța Vasilescu, primarul Craiovei, în cadrul ședinței Consiliului Local din iunie 2022.

Olguța vorbea și de termene de refacere de 5 zile pentru străzile sparte

Tot atunci, aleșii locali au avut întrebări și despre străzile sparte de deținătorii de utilități, despre care au spus că nu mai sunt aduse la starea inițială.

Noi le urmărim să nu fie mai mult de cinci zile, cât au autorizația de spargere, fără să pună asfalt. Dăm amenzi zilnic. Cred că au fost și firme care și-au pierdut dreptul de a mai lucra în Craiova, tocmai din cauza aceasta. Vă rog ca, atunci când mai observați astfel de situații, să le sesizați”, a îndemnat primarul.

Într-adevăr, pe parcursul anului trecut, zeci de firme au fost amendate de Poliția Locală Craiova pentru că nu au respectat Regulamentul local de spargere a străzilor. Între ele se disting câteva ”firme de casă”, care au lucrări cu duiumul. S-au apucat de toate și nu le-au terminat la timp pe niciunele.

Conform unui răspuns al Poliției Locale Craiova formulat în urma unei solicitări a Stiricraiova.ro luna aceasta, din ianuarie 2022 și până pe 16 februarie 2023 mai multe persoane juridice au fost amendate pentru ”neobținerea prealabilă a Autorizației de Spargere Stradă, nesolicitarea recepției la terminarea lucrărilor, nerespectarea termenului de execuție acordat prin Autorizația de Spargere Stradă, neaducerea la starea inițială a carosabilului, a trotuarului afectat de lucrări. Firmele au fost amendate, conform Regulamentului de spargere a străzilor, cu amenzi între 2000 lei și 2500 lei.

Este vorba despre  S.C. PRIMASERV S.R.L.; S.C. THERMAL PIPE,S SOLUTIONS S.R.L; S.C. INSTPRO S.R.L.; S.C. BUGARU TRANS S.R.L.; S.C. KOFALM S.R.L.; S.C. ELCO S.R.L.; S.C. INSTALILIAS S.R.L.; S.C. I.R.LG.C IMPEX S.R.L.; S.C. QUALITY INSTAL S.R’L.; S.C’ REPLICA INSTAL S.R.L. și S.C. NUOVO CCI EUROTRANS S.R.L.

Pentru neaducerea la starea inițială a carosabilului, trotuarului afectat de lucrări în cursul anilor 2022 și 2023 au fost amendate următoarele firme: S.C. THERMAL PIPES SOLUTIONS S.R.L.; S.C. ENGIE ROMANIA S.R.L.; S.C. KOFALM S.R.L.; S.C. BUGARU TRANS S.R.L.; s.c. ADREM INVEST S.R.L.; S.C. IMSATIE DROBETA S.R.L.; S.C. LEU INSTAL S.R.L.; S.C. DOMARCONS S.R.L.; COMPANIA DE APĂ OLTENIA S.A.; S.C. INSPRO S.R.L.; S.C. EUROTRANS CC-CI SRL; S.C. NUOVO CCI EUROTRANS S.R.L. Ei TERMO I-IRBAN SRL.

Conform unor documente obținute de Stiricraiova.ro, unele dintre firme au solicitat prelungirea autorizațiilor cu aproape tot atâtea zile câte fuseseră prevăzute în autorizațiile emise anterior pentru întreaga lucrare. Motivul: ba a plouat, ba a fost solul nisipos și pânza… freatică.

ALEGEREA EDITORULUI