Primăria Craiova a cerut și primit teren de la MApN ca să fluidizeze traficul pe Str. Henry Ford

1760
Cum ar putea fi făcută legătura din Str. N. Romanescu (linie albastră) cu Str. Henry Ford, trecând prin Str. Harghita (linie roșie), continuând pe drumul de acces de la UM Făcăi (linie roșie încadrată cu albastru), apoi prin Malu Mare (Strada Căpșunilor, marcată cu o linie roșie) până la Ford
Reclame

Craiova a primit de la Ministerul Apărării Naționale (MApN) o porțiune dintr-un drum de acces al Unității Militare Făcăi, ca să fluidizeze traficul pe str. Henry Ford. Cel puțin, ăsta a fost argumentul cu care administrația locală a convins autoritățile centrale să-i dea în folosință bucata de teren.

Guvernul a aprobat în ședința din 16 februarie 2024 trecerea unei suprafețe de aproape 10.000 mp din imobilul 2810 (Unitatea Militară Făcăi) aflat în domeniul public al statului și din administrarea MApN în domeniul public al municipiului Craiova. Primăria l-a solicitat pentru a amenaja drumul, ca să degajeze Str. Henry Ford.

Suprafața primită de la MApN încadrată cu albastru

Solicitarea privind transmiterea terenului în suprafaţă de 9.622mp este justificată de necesitatea asigurării unui drum de acces din Str. Harghita către proprietăţile limitrofe imobilului 2810. Întrucât în această zonă s-a dezvoltat un cartier rezidenţial, iar singura cale de acces a locuitorilor către acesta este prin str. Henry Ford, pe această arteră a crescut în mod considerabil intensitatea traficului, conducând adesea la ambuteiaje. Astfel în raport de necesitatea fluidizării traficului pe str. Henry Ford s-a identificat posibilitatea accesului locuitorilor din zonă pe terenul în suprafaţă de 9622mp, folosit în prezent ca drum de acces, ce face parte din imobilul teren în suprafaţă de 2.944.488 mp din acte şi 613.888mp din măsurători aflat în proprietatea statului şi administrarea Ministerului Apărării Naţionale”, a motivat Direcția de Patrimoniu a Primăriei Craiova în Raportul întocmit pentru adoptarea de către Consiliul Local al Municipiului Craiova a proiectului de Hotărâre privind solicitarea transmiterii suprafeței (nr. 446/2023).

Ce pretenții a avut MApN

Ministerul a fost de acord, însă a impus câteva condiții. Autoritatea locală trebuie să împrejmuiască perimetrul care va delimita partea de imobil transmis de restul
imobilului 2810 Craiova în termen de 1 an de la data obţinerii autorizaţiei de construire.

Totodată, ”la proiectarea drumului, proiectanții trebuie să aibă în vedere că acesta trebuie să suporte o greutate minimă de 40 tone, specifică tehnicii unităţii militare, care va tranzita drumul spre terenul de instrucţie”, conform HG adoptată pe 16.02.2024. ”Realizarea noii căi de acces nu trebuie să afecteze funcţionarea structurii militare care funcționează în imobilul 2810 Craiova”, a mai cerut MApN.

După trecerea în domeniul public al municipiului Craiova, imobilul (…) se declară bun de interes public local și se utilizează în vederea fluidizării traficului pe str. Henry Ford, în termen de 5 ani de la data preluării imobilului, cu fonduri din bugetul municipiului Craiova sau alte surse de finanțare legal constitute. (…) În cazul în care investițiile asumate de către Consiliul Local al Municipiului Craiova prin Hotărârea nr. 446/2023 nu sunt realizate în termenul prevăzut (…) partea de imobil revine în domeniul public al statului, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare”, mai scrie în Hotărârea adoptată de Guvern.

Acces de la Făcăi până la Str. Henry Ford 

De menționat că Strada Harghita despre care vorbește municipalitatea se intersectează cu Str. Nicolae Romanescu (Fosta Prelungirea Bechetului) și se află și în apropierea noului târg privat în care s-au mutat producătorii și comercianții din fostul Târg Municipal Craiova. Un alt amplasament care dă mari bătăi de cap celor care circulă pe ruta Craiova-Podari și invers.

Strada Harghita, care pleacă din Str. Romanescu, ar continua, astfel, pe porțiunea cedată Craiovei de MApN până la limita cu Malu Mare și de acolo pe Str. Căpșunilor din localitate, până în Henry Ford.

 

ALEGEREA EDITORULUI