Centura de Sud, tronsonul I al DEx Craiova-Pitești, Craiova-Lugoj, în blocaj. Drulă: ”Lui Grindeanu și PSD-ului nu le pasă de oameni”

827
Lot 1, tronson 1 DEX Craiova -Pitești / Sursa: economedia.ro (arhivă)

Prezent pentru prima dată la Craiova, șeful USR, Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor, în prezent președintele Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputaţilor, a mers, ieri, pe primul tronson al Drumului Expres Craiova-Pitești, unde lucrările au stagnat.

Cătălin Drulă a făcut o retrospectivă a mandatului de ministru, amintind că el a fost cel care a scos de la sertar proiecte uitate de predecesorii săi și a făcut o analiză a stadiului actual al lucrărilor care privesc Craiova. ”M-aș fi bucurat ca proiectele să continue, să nu am eu ce să mai critic, pentru că, până la urmă, sunt cetățean al acestei țări. Asta să fie problema. Lucrările de infrastructură se întind pe mulți ani și, dacă un alt ministru a făcut ce trebuia, cred că trebuia continuat. Domnul Grindeanu a considerat că nu erau bune licitațiile lui Drulă, trebuiau anulate și făcute altele”, a afirmat Cătălin Drulă, în cadrul unei conferințe susținute la Craiova. Acesta s-a arătat indignat că nici administrația locală, nici parlamentarii județului nu au pus presiune pe guvernanți ca să deblocheze situația creată de firma Tirrena Scavi, care avea în lucru cei 17 km din DEx de pe teritoriul Doljului.

Conferință Cătălin Drulă, USR Dolj, Craiova, 29 septembrie 2022

Din păcate, putem spune, astăzi, că ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, a abandonat Oltenia. M-aș fi așteptat ca doamna primar Vasilescu să-l tragă de mânecă pe colegul dumneaei, ca să miște lucrurile în această zonă. Anul trecut am lansat Pachetul Oltenia. Din păcate, stadiul acestor proiecte este departe de unde ar trebui să fie. Cuvântul care definește mandatul lui Grindeanu este faliment. Explicația e simplă: lui Grindeanu și PSD-ului nu le pasă de oameni, de proiecte și de cum merg. Nu le pasă de banii oamenilor și de viitorul României. Lucrările pe lotul 1 al drumului expres 12 sunt blocate. Blocajul nu este de ieri, de azi, ci de la începutul anului. Grindeanu nu face nimic, așteaptă să treacă mandatul”, a afirmat președintele USR.

Craiova-Lugoj, în regres 

Cât despre autostrada Craiova – Lugoj, liderul Uniți Salvăm România a reamintit de decizia ministrului Grindeanu de a anula licitația, aflată în stadiul semnării contractului de atribuire a lucrărilor, pentru a lansa o alta.

Grindeanu a anulat licitația abuziv, o spun instanțele statului. A relansat altă licitație. Dacă vă vine să credeți, există două licitații în paralel, cu pretextul că o termină mai repede. E chiar ilegal și deja s-au pierdut 9 luni de când putea semna licitația veche. Nu era bună licitația lui Drulă, trebuia una făcută de Grindeanu”, a mai declarat Drulă.

Stadiu de execuție de 10% la Centura de Sud

Centura de Sud a Craiovei, drumul de legătură între fabrica Ford și DEx Craiova-Pitești au fost, de asemenea, amintite de președintele Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputaților. În termeni critici.

Centura de Sud Craiova trebuia să se inaugureze la primăvară. E un contract de execuţie semnat în ianuarie, cu termen de 15 luni. Dar avem lucrări incipiente, nici 10% stadiu fizic,  ritm anemic de muncă, un constructor demobilizat şi implicare zero din partea lui Grindeanu. Drumul de legătura de la Ford la DEx 12, un drum foarte important pentru industria locală. Am scos de la sertar acest proiect, am lansat licitaţia, a venit Grindeanu şi a anulat-o. O dată, de două ori, de trei ori! Fără explicaţii, fără ruşine“, a spus Cătălin Drulă.

Potrivit acestuia, pe mandatul său, în 2021, s-au investit peste 40 de milioane de lei și a prins în PNRR încă 120 de milioane de euro pe lucrări punctuale în zonele critice, pentru calea ferată Craiova – București, pentru înlocuire șină, traversă, piatră spartă, macaze, acolo unde există restricții de viteză. ”Din păcate, CFR nu a reușit nici până azi să contracteze aceste lucrări, ba, mai mult, din 20 de loturi licitate, 14 au fost anulate”, a mai afirmat șeful USR.

ALEGEREA EDITORULUI